کد خبر: ۲۱۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 17
فقط صرافی‌های مجاز و بانک‌ها اجازه خرید و فروش ارز را دارند و پلیس با افرادی که اقدام به خرید و فروش غیر مجاز ارز کرده و در این فضا اخلال ایجاد کنند برخورد خواهد کرد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس پلیس پایتخت از ممنوعیت خرید و فروش ارز در کوچه و خیابان و سر چهارراه‌ها خبر داد.

به‌گزارش شفاآنلاین، سردار حسین رحیمی با تأکید بر این موضوع گفت: فقط صرافی‌های مجاز و بانک‌ها اجازه خرید و فروش ارز را دارند و پلیس با افرادی که اقدام به خرید و فروش غیر مجاز ارز کرده و در این فضا اخلال ایجاد کنند برخورد خواهد کرد.

بنا به درخواست بانک مرکزی و هماهنگی با دستگاه قضا از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون نیز ۸۵ نفر از دلالان بازار ارز (currency)که با قیمت‌گذاری‌های کاذب و خرید و فروش غیر مجاز ارز باعث اخلال در بازار شده بودند دستگیر شدند.وی با بیان اینکه تمامی این افراد سابقه‌دار بودند، افزود: این افراد در طرح‌های قبلی جمع‌آوری دلالان و مخلان بازار ارز نیز دستگیر شده بودند؛ اما آزاد شده و دوباره به این کار روی آورده بودند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به موارد کشف شده از این افراد گفت: ۲۴۰ هزار دلار، ۱۷۵ هزار دینار، ۵۷۷۵ لیر و ۴۵۲۰ یورو به همراه هشت کیلوگرم طلای آب شده از جمله مواردی است که از این افراد کشف و ضبط شد.

تعقیب ۱۲ شرکت لیزینگ خودرویی غیر مجاز
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به فعالیت شرکت‌های غیر مجاز لیزینگ خودرویی هشدار (Warning)داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۲ شرکت لیزینگی خودرو تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و مدیران دو شرکت لیزینگی نیز از کشور خارج شده‌اند. بنابراین لازم است که شهروندان حتماً هنگام خرید و فروش لیزینگی خودرو دقت کامل و اطمینان کسب کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: