کد خبر: ۲۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 30
شفاآنلاين -مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: یازده خدمت جدید الکترونیکی به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت و مراحل برنامه‌نویسی و تست نرم‌افزاری آن در شعب 1، 7 و 13 آغاز شد.

به گزارش شفاآنلاين، حسین جودکی در مراسم برگزاری جلسه شورای اداری افزود: پایلوت طرح پرونده الکترونیک بیمه‌شدگان جدید، نامنویسی متمرکز بیمه‌شدگان، راه‌اندازی سامانه مرکز صدور دفاتر درمانی در تمامی شعب تابعه، شروع پایلوت طرح ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، گزارش ادواری همپوشانی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با لیست‌های ارسالی و گزارش بازرسی از کارگاه‌ها از جمله مهمترین طرح‌های خدمات نوین الکترونیکی درحال اجرا است که با نهادینه شدن آن بسیاری از معضلات کاهش می‌یابد.

وی گفت: حرکت سنجیده از سوی دولت تدبیر و امید در برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اجرای سیاست‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت و به طور قطع کارکنان برای گسترش مقوله تأمین‌اجتماعی با تبیین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت گام‌های اثربخش‌تری برخواهند داشت.

جودکی درخصوص طرح ارسال لیست اینترنتی گفت: این طرح از آبان سال 1390 به صورت پایلوت و به عنوان یکی از طرح‌های ملی و نوین سازمان تأمین‌اجتماعی برای رسیدن به توسعه خدمات غیرحضوری در شعبه یک کلید خورد و به تدریج در شعب دیگر اداره‌کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران تعمیم داده شد.

وی گفت: با اجرای این طرح روزانه ده‌ها هزار مسافرت درون‌شهری به لحاظ مراجعه به شعبه حذف می‌شود و نیازی به مراجعه به شعب به منظور اشکالات نیز وجود ندارد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: هم‌اکنون بیش از 95 درصد کارکرد بیمه‌شدگان شعب تابعه اداره‌کل غرب تهران بزرگ به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و در این میان سهم لیست‌های اینترنتی بیش از 29درصد است.
وی تأکید کرد: آموزش به کارفرمایان، تبلیغات مناسب و تهیه سی‌دی‌های آموزشی به طور حتم بر موفقیت این طرح می‌افزاید.

جودکی از پرداخت مستمری بازنشستگان در سال 92 خبر داد و گفت: ماهانه 188 میلیارد تومان مستمری به بیش از 200 هزار نفر بازنشسته در سطح این اداره‌کل پرداخت و در طول سال بیش از 2هزار و 255 میلیارد تومان به مستمری‌بگیران پرداخت شده است.

وی درخصوص پرداخت کمک‌های کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: طی سال گذشته مبلغ 62 میلیارد تومان در قالب کمک‌های کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در غرب تهران بزرگ پرداخت شد.

جودکی با اشاره به رشد 4 درصدی افزایش بیمه‌شدگان تحت‌پوشش این اداره‌کل، گفت: براساس آمار سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان اصلی از یک‌میلیون و 116 هزار و 215 نفر به یک‌میلیون و 163 هزار و 108 نفر افزایش یافته که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ؛ پرداخت بیمه‌بیکاری را یکی از تعهدات اصلی تأمین‌اجتماعی در زمان قطع رابطه کاری و حمایت از نیروی کار دانست و افزود: سال گذشته 15هزار و 13 نفر از بیمه‌شدگان، تحت‌پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت قرار گرفتند که بالغ بر 121 میلیارد تومان مقرری بیمه‌بیکاری دریافت کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: