کد خبر: ۲۱۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 15
10 درصد سرطان‌های سینه مربوط به ارث و ژنتیک افراد است و آن را نمی‌توان اصلاح کرد اما کلیه عوامل محیطی و سبک زندگی قابل اصلاح است
شفاآنلاین> سلامت> عمرانی‌پور گفت: امروزه قلیان کشیدن بین خانم‌ها افزایش یافته است، موضوعی که تأثیرات منفی زیادی بر سلامت خانم‌ها وارد می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین: رامش عمرانی‌پور متخصص جراحی سرطان انیستیتو کانسر اظهار کرد: 10 درصد سرطان‌های سینه مربوط به ارث و ژنتیک افراد است و آن را نمی‌توان اصلاح کرد اما کلیه عوامل محیطی و سبک زندگی قابل اصلاح است.

۳ بار ورزش در هفته ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد
وی بیان کرد:‌ اگر سه بار در هفته به طور مرتب ورزش کنیم و تپش قلبتان افزایش یابد احتمال بروز سرطان کاهش پیدا می‌کند؛ تا باوری ایجاد نشود نمی‌توان راه اصلاح آن را به درستی پیش برد و آگاهی بخشی در درمان سرطان بسیار موثر است.

عمرانی‌پور افزود: متأسفانه در جامعه کنونی قلیان کشیدن در بین خانم‌ها رو به افزایش است، غافل از اینکه بسیار تأثیرات منفی روی بدن آنها خواهد شد.

در ادامه مراسم محمدعلی محققی رئیس مرکز تحقیقات سرطان انیستیتو کانسر بیان کرد: تمام عوامل خطر در بروز سرطان قابل پیشگیری است؛ متأسفانه در شرایط کنونی جامعه با توجه به اینکه ازدواج دشوار شده است سن ازدواج نسبت به گذشته تغییر کرده است و باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی افراد شده است.

تاخیر در اولین حاملگی مشکلاتی بسیار به بار خواهد آورد 
محققی افزود: سن اولیه حاملگی باید هرچه زودتر باشد چرا که اگر افراد دیر حامله شوند مشکلات زیادی برایشان به وجود خواهد آورد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان انیستیتو کانسر بیان کرد: زایمان طبیعی باعث می‌شود مادران در آینده بدن سالم‌تری داشته باشند؛ شیر دادن مادر به کودک از بروز بسیاری از بیماری‌ها در مادران پیشگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: متأسفانه رفتارهای مخاطره انگیز در جامعه کنونی رو به افزایش است و مضرات زیادی برای فرد به همراه دارد؛ مصرف مواد روان گردان در ایجاد زندگی بی‌کیفیت بسیار موثر است و متأسفانه در جامعه ما کنترل نمی‌شود و نسل جوان ناسالم را تحویل جامعه می‌دهد.

محققی یادآوری کرد: در سوم آبان از ساعت 10 الی 16 در پارک شهر همایشی تحت عنوان آموزش، معاینه و غربالگری رایگان سرطان پستان برگزار می‌شود، همچنین در صورت نیاز ارجاع رایگان به ماموگرافی، مشاوره تغذیه و پیاده روی مردمی در حمایت از پویش ملی سرطان انجام می‌شود.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: