کد خبر: ۲۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 15
زنجبیل یک ریشه مغذی حاوی ترکیبات زیست فعال است که مزایای بسیار زیادی برای بدن و به خصوص مغز دارد
شفاآنلاین> تغذیه> وقتی پای زنجبیل در میان باشد بیماری جایی برای جولان دادن ندارد!شکوفه آزادگان
زنجبیل یک ریشه مغذی حاوی ترکیبات زیست فعال است که مزایای بسیار زیادی برای بدن و به خصوص مغز دارد.

این ادویه سالم در رده گیاهان دارویی بسیار مقوی به شمار می رود.

به گزارش شفاآنلاین: از خواص زنجبیل بارها گفته ایم. شاید برایتان تکراری باشد اما باید بدانید خواص زنجبیل تمامی ندارد و این ریشه پر قدرت می تواند یک دنیا سلامتی برای شما به ارمغان بیاورد. از میان ادویه جات یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین آن ها زنجبیل است که خواص بسیاری برای بدن دارد.  زنجبیل متعلق به خانواده Zingiberaceae بوده که در رده زردچوبه، کاردیمون و galangal می باشد. بخش ساقه این گیاه که زیر خاک قرار می گیرد ریزوم نام دارد که معمولا به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. این بخش که خواص بی شماری دارد با نام زنجبیل شناخته می شود.

تاریخچه این گیاه بسیار طولانی است و در طب سنتی پزشکی بسیار محبوب و مورد استفاده می باشد. این گیاه برای هضم بهتر غذا، کاهش تهوع و کمک به درمان آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مفید است. زنجبیل را می توان به صورت تازه یا خشک به غذا اضافه کرد. البته گاهی اوقات در لوازم آرایشی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

عطر و طعم منحصر به فرد زنجبیل از روغن های مختلفی که در این گیاه وجود دارد حاصل می شود که مهمترین آن ها جینگرول است. جینگرول ترکیب اصلی زیستی فعال در زنجبیل می باشد که بسیاری از خواص دارویی از آن به دست می آید و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زنجبیل در آن موجود است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: