کد خبر: ۲۱۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 13
به منظور بررسی و ارزیابی فعالیت‌های حوزه معاونت درمان درخصوص تدوین راهنماهای بالینی و استانداردهای خدمت، جلسه مشترکی بین نماینده سازمان جهانی بهداشت و معاون درمان وزارت بهداشت برگزار شد
شفاآنلاین> سلامت> معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: دستورالعمل سطح بندی خدمات<Service Leveling> تجویز آنتی بیوتیک مستقیما به مراکز ارائه کننده خدمت ابلاغ شده است.

به گزارش شفاآنلاین، به منظور بررسی و ارزیابی فعالیت‌های حوزه معاونت درمان درخصوص تدوین راهنماهای بالینی و استانداردهای خدمت، جلسه مشترکی بین نماینده سازمان جهانی بهداشت و معاون درمان وزارت بهداشت برگزار شد. همچنین در این نشست، گزارشی درخصوص فعالیت‌های انجام شده در زمینه تدوین راهنماهای بالینی و استانداردهای خدمت ارائه شد.

کریستف هاملمان، نماینده سازمان بهداشت جهانی در این نشست، اظهار داشت: اقدامات و پیشرفت های معاونت درمان وزارت بهداشت در تدوین و استقرار راهنماهای بالینی چشمگیر و قابل توجه است.  

دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در این جلسه اعلام کرد: راهنماها و استانداردهای خدمات نظام سلامت (خدمت، پاراکلینیک، آزمایشگاه و تصویربرداری) به طور مستمر در حال تدوین هستند و این معاونت به صورت هفتگی استانداردهای نهایی شده را در جلسات مشترک با سازمان های بیمه گر، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، سازمان ها و دفاتر مرتبط، تدوین و پس از امور کارشناسی جهت اجرا ابلاغ می کند.  

وی افزود: تاکنون ۵۰۱ محصول دانشی شامل ۲۵۰ راهنمای بالینی تدوین شده است. همچنین دستورالعمل سطح بندی خدمات تجویز آنتی بیوتیک مستقیما به مراکز ارائه کننده خدمت ابلاغ شده و ۳۰۲ مورد محصول دانشی در جلسات مشترک با سازمان های بیمه گر تعیین تکلیف و ابلاغ شده است.

بنابر اعلام وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت در پایان اظهار داشت: به واسطه این اقدامات وظیفه قانونی موضوع بند "ب" تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ به صورت کامل توسط این معاونت انجام شده و همچنان به طور مستمر با گروه های تخصصی مختلف در حال تدوین محصولات دانشی هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: