کد خبر: ۲۱۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 09
گاهی محل سردرد بیانگر وجود علت زمینه‌ای و نوع خاصی از سردرد است، به عنوان مثال سردردهایی که به علت آرتروز گردن یا گرفتگی عضلات گردن هستند معمولا در پشت سر احساس می شوند
شفاآنلاین> سلامت> بروز درد در هر یک قسمت‌های سر علت‌هایی متعدد دارد، یک متخصص تغذیه درباره دلیل هر یک از این درد‌ها، توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین: منصوره تقا متخصص مغز‌ و اعصاب<Neurology> اظهار کرد: گاهی محل سردرد بیانگر وجود علت زمینه‌ای و نوع خاصی از سردرد است، به عنوان مثال سردردهایی که به علت آرتروز گردن یا گرفتگی عضلات گردن هستند معمولا در پشت سر احساس می شوند.

وی ادامه داد: گاهی دلایلی متعدد منجر به  تغییرات فشار در جمجمه، کاهش یا افزایش می‌شود که معمولا  منجر به ایجاد درد در پشت سر فرد بیمار می‌شود، همچنین در صورت بالا بودن فشار چشم یا اشکال تطابق دید یا نگاه کردن طولانی مدت به مانیتور به سر دردهایی منجر خواهد داشت که بیشتر در جلو سر احساس می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: اگر فرد مبتلا به این سر دردها، عادت به دندان قروچه<Blunt teeth> داشته باشد، درد بیشتر در ناحیه شقیقه ها بروز می کند، همچنین سردردهایی که به علت مشکلات گردنی و یا اختلال در سینوسهای عمقی جمجمه سراغ افراد می‌آیند در بالای سر احساس می شوند.

وی افزود: در سردردهای تنشی، ممکن است درد در تمام سر بروز کند، همچنین ممکن است در قسمت جلو و یا عقب سر به وجود آید؛ اما این نوع سر درد معمولا دوطرفه و یا در ناحیه وسط است.

تقا بیان کرد: سردردهای میگرنی بیشتر از ناحیه شقیقه ها یا در قسمت پیشانی و چشم شروع شده  و معمولا فقط در یک طرف، گاهی در سمت راست و گاهی در سمت چپ است.

 وی تاکید کرد: نوعی دیگری از این دردها که با نام سردرد خوشه‌ای شناخته می‌شوند معمولا فقط در یک سمت سر و در اطراف چشم قرار دارد در ضمن سردردهایی که به علت افزایش فشار داخل جمجمه اتفاق می‌افتد، می توانند در تمام سر حس شوند.

این متخصص مغز و اعصاب  در انتها یادآوری کرد: اگرچه تا حدودی محل سردرد به تشخیص نوع آن کمک می کند اما برای شناخت نوع سردرد، دیگر اطلاعات همراه آن ضروری است؛ به عنوان مثال سن فرد مبتلا، خانم یا آقا بودن فرد، نحوه شروع سردرد که ناگهانی و شدید باشد و یا پیشرونده و تدریجی، به دنبال ضربه به سر باشد یا در جریان یک بیماری عمومی بدن، همراه با علائم دیگری مثل تاری دید و یا سرگیجه باشد یا فقط سردرد باشد و عوامل متعدد دیگر در تشخیص نوع سردرد بسیار اثر گذار است و با مجموعه این مشخصات می‌توان در تعیین نوع آن ابراز نظر کرد. بنابراین از آنجا که برای درمان این دردها باید اول نوع  و علت آن را تشخیص داد مراجعه به پزشک متخصص، ضروری است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: