کد خبر: ۲۱۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 06
احترام به قانون نشان‌دهنده تمدن و مدنیت است و این کار جزو دستورات دین مبین اسلام محسوب می‌شود

شفاآنلاین> اجتماعی> هاشمی گفت: مدیریت مطالب فضای مجازی بوسیله بدخواهان عامل ایجاد نگرانی در بین مردم و تضعیف کشور است.
 
به گزارش شفاآنلاین: حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم پنجمین همایش علمی کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی و دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد؛ اظهار  کرد: احترام به قانون<Respect voor de wet> نشان‌دهنده تمدن و مدنیت است و این کار جزو دستورات دین مبین  اسلام محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه احترام به قانون، عامل اصلاح کشور است؛ ادامه داد: ما باید به قانون احترام بگذاریم و در این مورد نباید گزینشی برخورد کنیم زیرا فقدان وحدت رویه سبب نارضایتی مردم می‌شود؛ جامعه پارتی بازی<Feestspel> را به شاخصه عمل نکردن به قانون می‌شناسند.

در اجرای قانون ضعیف هستیم
وزیر بهداشت ادامه داد: اجرای قانون باید دقیق باشد و برای همه افراد به طور یکسان باید اجرا شود که متأسفانه ما در این مورد دچار ضعف هستیم و مصادیق ما در زمینه اجرا نکردن قانون کم نیست.

نباید شکایتی از بی عدالتی مدیران دانشگا‌ه‌ها داشته باشیم
وی تأکید کرد: اگر قانون اجرا نشود؛ مردم احساس عدالت نمی‌کنند پس ما نباید در دستگاه خودمان دچار سوء رفتار بشویم و مدیران دانشگاه‌ها باید طوری عمل کنند که مردنم از آنها شکایتی نداشته باشند.

هاشمی اظهار کرد: سوء استفاده از قانون یک نوع زیاده خواهی محسوب می‌شود و ما باید به خود بگوییم که دیگران هم حق دارند.

دانشگاه‌ها باید در رعایت حقوق مردم کوشا باشند
وی اضافه کرد: مردم بیکار نیستند که برای احقاق حقشان در خانه‌ای را بزنند تا سه سال بعد نوبت دادگاهشان فرا برسد و خود دانشگاه‌ها به نظر باید در زمینه رعایت حقوق مردم کوشا باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد:  از اینکه رئیس دیوان عدالت اداری درخصوص 11 هزار شکایت از وزارت بهداشت در سال گذشته، سخن گفت، خجالت زده شدم؛ در مورد آمار شکایات از وزارت بهداشت می توانیم دو دیدگاه داشته باشیم؛ یکی اینکه همه اینها را ناحق و ناشی از زیاده خواهی و سوء استفاده از قانون بدانیم و دیگر اینکه شکایت را حق مردم بدانیم، اشتباهات خودمان را بپذیریم و قبول کنیم که کارکنان و زیرمجموعه ها، ممکن است خلاف یا بی توجهی داشته باشند و با حقوق مردم، قلدر مآبانه رفتار کرده باشند که من دیدگاه دوم را می پسندم بخشی از شکایات مربوط به منابع انسانی و معاونت توسعه است و ما در مرحله اول باید حق مردم را بدهیم و یا اگر در مسیری که قرار داریم اشکالی وجود دارد سریعا باید اصلاح شود تا وقت مردم گرفته نشود.

هاشمی تأکید کرد: اگر معاونت درمان، بهداشت و توسعه بخشنامه‌هایی صادر می‌کنند نباید با اصل قانون منافات داشته باشد که در  این صورت میزان شکایت‌های مردمی روز به روز افزایش پیدا می‌کند؛ ما نباید مردم را به خاطر مسائل مختلف به زحمت بیاندازیم.

وی با اشاره به اینکه امام همیشه می‌فرمودند که توصیه‌ها را برای انجام کاری به دیوار نزنید و هیچ توصیه‌ای را قبول نکنید، افزود: من ممکن است در جایی تحت فشار باشم و زیر نامه‌ای جمله مساعدت شود را بنویسیم اما شما از نظر شرعی مسئول هستید و باید بر اساس قوانین عمل کنید.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه همه شما باید کمک کنید تا قانون به درستی اجرا شود، افزود: فقط در مواردی مانند نصب دستگاه و ساخت بیمارستان که حق با مردم است همه مسئولیت‌های شرعی با من است ولی اگر کسی در جایی تقاضای استخدام دارد همه مسئولیت‌های دینی و شرعی‌اش با مدیر مربوطه است.

هاشمی ادامه داد: در خصوص مسائل مختلف گروه، دانشگاه و معاونت تصمیم گیری می‌کند و در این گروه نباید رفیق بازی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح آیین‌نامه در واقع به نوعی رعایت حقوق مردم است و ما باید همه موانع را از سر راه برداریم، افزود: افرادی هستند که امتیازاتی دریافت می‌کنند اما هنگام انجام کار برای مردم و ادای دین به بهانه تراشی روی می‌آورن، خوشبختانه باید بگویم که دیوان عدالت اداری مردانه در راستای احقاق حقوق مردم ایستادگی کرده است.

فضای مجازی ابزار بدخواهان برای تضعیف کشور است
وزیر بهداشت ادامه داد:  طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فضای مجازی و ضد رسانه‌ها می‌توانند به وسیله بدخواهان بر روی افکار عمومی اثر منفی بگذارند؛ فضای مجازی به وسیله بدخواهان سبب ایجاد نگرانی در بین مردم و تضعیف کشور می‌شود.

هاشمی گفت: من این مسئله را قبول ندارم که اگر کسی به ما سیلی زد، برای نشان دادن فرهیختگی خودمان طرف دیگر صورتمان را برای سیلی دوم جلو ببریم و به نظرم همه دستگاه‌ها باید کوتاه نیایند تا حقوق مردم ضایع شود.

وی اضافه کرد: اگر بدخواهان به وسیله فضای ضدرسانه و مجازی خبرهای دروغی راجع به دارو یا فردی بگویند حتما باید علیه‌شان در راستای احقاق حقوق مردم پرونده تشکیل شود؛ در غیر این صورت مردم تصور می‌کنند که وجود دستگاه قضا بی‌فایده است؛ معتقدم که کشورمان قاضی‌های شجاع و متدین کم ندارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: تأکید جدی بر اموال وزارت بهداشت و حساسیت خاصی در املاک موقوفات دارم و شما در اینگونه مسائل از نظر شرعی مسئولیت دارید.

قاضی‌های ایرانی متدین و شجاع هستند
وی در خصوص رأی دیوان لاهه، گفت: در دیوان لاحه رأی به نفع ایران داده شده است و به نظرم قاضی‌های ایرانی مسلمان، متدین و شجاع هستند.

هاشمی گفت: اگر موقوفات خاص را در وزارت بهداشت زنده نکنیم، از نظر شرعی مسئول هستیم.

وی ادامه داد: معاونان حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید در جلسات دفاع از احقاق حقوق مردم شرکت کنند و جلسات دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور را جدی بگیرند.

شکایت حق است و نباید از آن ناراحت شد
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شکایت حق است و از شکایت افراد نباید ناراحت شد، افزود: آنچه که برای خود می‌پسندید باید برای دیگران نیز بپسندید، بی‌محلی به نوعی پذیرفتن جرم است و من به این مسئله واقف هستم که برخی اوقات  در عملکرد بازرسی کل کشور مشکلات و اذیت‌هایی وجود دارد ولی دیوان محاسبات موضوعات را راحت‌تر و با گفتگو حل می‌کند.

وی اشاره کرد: من از دیوان عدالت اداری جز لطف چیز دیگری ندیدم زیرا این سازمان نسبت به حق مردم کوچک‌ترین کوتاهی نکرده است و بلافاصله حکم را صادر می‌کند.

استخدام غیر بومی‌ها در سازمانی بومی، ظلم است
وزیر بهداشت در خصوص آگهی استخدام ویژه مردم بومی و رسیدگی به دیوان عدالت اداری، گفت: اگر آگهی استخدام در شهری منتشر شود و شما حق به عموم بدهید، به مردم بومی ظلم می‌شود به طور مثال مردم منطقه بروجرد از افراد با استعدادی هستند که در کنکور رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند و هنگامی که آزمون استخدامی برگزار می‌شود، بعد از قبولی همگی با نامه‌های انتقالی به دستگاه‌های زیربط مراجعه و در این زمان مشکلاتی برای سازمان‌ها ایجاد می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: با حکم شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور آموزشی نباید دخالتی شود و اگر استاد، نمره‌ای کم بدهد، به وسیله هیئتی از شورای عالی انقلاب فرهنگی  به این موضوع  رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص آیت‌الله محقق داماد، گفت: وی اولین رئیس بازرسی کشور هستند و زمانی که ما انقلاب را شروع کردیم آرامشی در کل کشور ایجاد شده بود ولی امروزه به دلیل ترس دستگاه‌های نظارتی و کارشناسان برخی از کارها انجام نمی‌شود به طور مثال کارشناس بانک مرکزی، گمرک، اقتصاد و دولت از انجام کار ترس دارند و به همین دلیل برخی از کارها درست انجام نمی‌شود.

وی یادآوری کرد: کتاب جهل مقدس به وسیله آیت‌الله محقق داماد نوشته شده و یک سری از دردهای جدی ما را در آن ذکر کرده است و این کتاب باید در بین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شود.

هاشمی یادآوری کرد: رژیم پهلوی حقوق مردم را رعایت نمی‌کرد و به دین و باورهای دینی بی‌احترامی می‌کرد، ما نباید عده‌ای را مورد ظلم قرار دهیم و ظالم شویم. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: