کد خبر: ۲۱۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 06
سنگ کلیه در نتیجه ترکیب ادرار با نمک تشکیل می‌شود. این فرایند به دلیل عدم وجود ترکیباتی مانند سیترات رخ می‌دهد. سیترات از تشکیل سنگ جلوگیری می‌کند. بنابراین، تامین سیترات در درمان سنگ کلیه ضروری است. یک منبع طبیعی مانند لیموناد راه حلی موثر برای کمبود سیترات است
شفاآنلاین>سلامت>لیموناد می‌تواند جایگزینی طبیعی برای مصرف دارو‌ها یا سایر مکمل‌ها برای درمان سنگ کلیه باشد، پس با نوشیدن لیموناد از سنگ کلیه در امان بمانید.

به گزارش شفاآنلاین: بر اساس یکی از پژوهش های اخیر،  آب لیمو غنی از اسید سیتریک و در جلوگیری از سنگ کلیه یا کند شدن شکل‌گیری آنها بسیار موثر است. به همین دلیل متخصصان برای دفع و جلوگیری از سنگ کلیه مصرف لیموناد را توصیه می‌کنند.

متخصصان ارولوژی لیموناد را به عنوان یک درمان طبیعی برای سنگ کلیه<kidney stone> تجویز می‌کنند. پزشکان برای افراد مبتلا به سنگ کلیه یا کسانی که مستعد ابتلا به آنها هستند، اغلب مکمل‌های سیترات پتاسیم را تجویز می‌کنند، در حالی که لیموناد درمانی می‌تواند یک جایگزین عالی برای این مکمل باشد، زیرا سیترات به صورت طبیعی به میزان زیادی در لیمو و آب لیمو یافت می‌شود.

چرا به سنگ کلیه مبتلا می شویم؟

سنگ کلیه در نتیجه ترکیب ادرار<Urine> با نمک تشکیل می‌شود. این فرایند به دلیل عدم وجود ترکیباتی مانند سیترات رخ می‌دهد. سیترات از تشکیل سنگ جلوگیری می‌کند. بنابراین، تامین سیترات در درمان سنگ کلیه ضروری است. یک منبع طبیعی مانند لیموناد راه حلی موثر برای کمبود سیترات است.

برای تهیه لیموناد، نصف فنجان آب لیمو را با هفت فنجان آب مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید عسل را برای طعم‌دار شدن آن اضافه کنید.

مطالعه‌ای اخیرا ثابت کرده است که آب لیمو غنی از اسید سیتریک و در جلوگیری از سنگ کلیه یا کند شدن شکل‌گیری آنها بسیار موثر است. محققان دانشگاه مرکزی مرکز کلیه دانشگاه دوک، 12 بیمار مبتلا به سنگ کلیه را که مدت 4 سال تحت درمان لیموناد بودند، تحت نظارت گرفتند.

بر اساس یافته‌های آنها، بیماران در طول درمان چهار ساله با لیموناد، با کاهش تعداد و رشد سنگ کلیه مواجه شدند. برخی بیماران در طول دوره مطالعه حتی برای درمان سنگ‌های کلیوی دیگر به مداوای پزشکی احتیاج نداشتند.

یکی دیگر از دلایل اینکه موثر بودن نوشیدن لیموناد در درمان طبیعی سنگ کلیه، این است که نوشیدن لیموناد باعث می‌شود افراد آب بیشتری مصرف کنند. مصرف آب بیشتر تأثیر مثبتی بر روی کلیه‌ها می‌گذارد. مصرف مکمل سیترات نیز می‌تواند اثر مشابهی داشته باشد. به بیماران سنگ کلیه معمولا توصیه می‌شود که هر روز 1.5 تا 2 لیتر مایعات بنوشند تا به کاهش سنگ کلیه کمک کنند.

مصرف چه موادی منجر به تولید سنگ کلیه می شود؟

علاوه بر درمان سنگ کلیه با لیموناد، اجتناب از مصرف نمک و گوشت پردازش شده می‌تواند به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک کند. علاوه بر این، مراقب مقدار مصرف پروتئین خود باشید و با مصرف روزانه مقادیر مناسب میوه و سبزیجات آب بدن خود را تامین کنید.

درد دفع سنگ کلیه به درد زایمان طبیعی طبیعی تشبیه می‌شود. دفع سنگ کلیه باعث درد در ناحیه کمر و پشت می‌شود و اغلب شامل علائمی مانند درد شکمی، حالت تهوع، استفراغ و خون در ادرار است. اگر تب نیز رخ دهد، به احتمال زیاد به معنای وجود داشتن عفونت در خون است که این موضوع می‌تواند مرگبار و خطرناک باشد.

فواید نوشیدن لیموناد

لیموناد علاوه بر پیشگیری از سنگ کلیه، خواص دیگری نیز دارد. در اینجا به برخی از خواص مفید لیموناد اشاره شده است:

 نوشیدن لیموناد به هضم کمک می‌کند. آب لیمو یک ماده درمانی طبیعی قوی برای سوء هاضمه و یبوست است. از این رو، نوشیدن لیموناد می‌تواند توانایی دستگاه گوارش را برای هضم غذاها افزایش دهد. در عین حال، نوشیدن لیموناد ضایعاتی که دیواره روده را پوشش داده‌اند، از بین می‌برد.

نوشیدن لیمو باعث کاهش وزن می‌شود. از آب لیمو و لیموناد به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن استفاده می‌شود. لیموناد برای از دست دادن وزن مفید است چرا که لیمو حاوی فیبر محلول به نام پکتین است. پکتین دارای خواص کاهش وزن است. علاوه بر این، لیمو می‌تواند به شما احساس سیری دهد. این موضوع به کنترل اشتها کمک می‌کند.

نوشیدن لیموناد تب را درمان می‌کند. یکی از بهترین راه‌های درمان تب از طریق تعریق، نوشیدن لیموناد است. لیموناد می‌تواند به بازگشت دمای طبیعی کمک کند.

لیموناد خاصیت ضدسرطانی دارد

نوشیدن لیموناد از سرطان جلوگیری می‌کند. لیمو حاوی آنتی اکسیدان است. اثبات شده است که لیمو از تغییر شکل سلول‌ها و در نتیجه سرطان جلوگیری می‌کند. تغییر شکل سلول نتیجه‌ای جز گسترش سرطان ندارد. بنابراین، نوشیدن لیموناد به طور مرتب می‌تواند حضور مداوم آنتی اکسیدان‌ها را تضمین کند.

نوشیدن لیموناد اثر آرام‌بخش دارد. به علت میزان بالای پتاسیم در لیمو نوشیدن لیموناد می‌تواند برای افرادی که دارای فشار خون بالا، تهوع و سرگیجه هستند، اثر آرام‌بخش داشته باشد. سطح بالای پتاسیم می‌تواند منجر به کاهش مسائل و مشکلات مختلف قلبی شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: