کد خبر: ۲۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 29
شفا آنلاین:کسانی که آهن خون آنها بالا است یا هموکروماتوز دارند نباید از قرص آهن استفاده کنند افزایش آهن خون روی کبد و چشم اثر سو دارد.
به گزارش شفا آنلاین،سید علی فاطمی دارو ساز  گفت: فیفول ترکیبی از آهن و اسید فولیک است، قرص آهن را می‌توان بدون فولیک اسید از داروخانه‌ها تهیه کرد مزیت فیفول این است که آهن و فولیک اسید را به بدن می‌رساند و فولیک اسید موجود در آن موجب افزایش اثر بخشی آهن می‌گردد. 

 وی افزود: مهم‌ترین عارضهٔ قرص آهن عوارض گوارشی، تهوع و یبوست است و در بعضی از افراد موجب بروز اسهال می‌شود و در فرمولاسیون فیفول آهن به آهستگی آزاد می‌گردد در حالی که در قرص‌های آهن معمولی آهن به یکباره آزاد می‌شود و این امر تهوع، یبوست و ناراحتی‌های گوارشی به دنبال دارد بنابر این فیفول عوارض کمتری دارد. 

فاطمی تصریح کرد: خانم‌های باردار نیاز به مصرف آهن بیشتری دارند و بهتر است یک ماه قبل از بارداری از این قرص‌ها استفاده کنند، کسانی که خونریزی گوارش پنهان دارند و روزانه مقدار زیادی از خون را از طریق مدفوع از دست می‌دهند و خودشان متوجه نمی‌شوند باید زیر نظر پزشک بعد از آزمایش خون مکمل آهن مصرف نمایند. 

 وی خاطر نشان کرد: کسانی که آهن خون آن‌ها بالا است یا هموکروماتوز دارند نباید از قرص آهن استفاده کنند افزایش آهن خون روی کبد و چشم اثر سو می‌گذارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: