کد خبر: ۲۱۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 05
از هر ۱۰۰۰ تولد زنده، بین یک تا سه نفر با اختلال کم شنوایی متولد می‌شوند همچنین بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت ۶.۸ درصد بار بیماری‌ها متوجه اختلالات شنوایی ناتوان کننده است
شفاآنلاین>سلامت> عضو هیئت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲۰ نوزاد کم شنوا در کشور متولد می‌شوند، گفت: کم شنوایی شایع‌ترین نقص مادرزادی است.

به گزارش شفاآنلاین،  دکتر گیتا موللی با بیان این مطلب افزود: از هر ۱۰۰۰ تولد زنده، بین یک تا سه نفر با اختلال کم شنوایی متولد  می‌شوند  همچنین بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت ۶.۸ درصد بار بیماری‌ها(diseases) متوجه اختلالات شنوایی ناتوان کننده است.

وی با بیان اینکه بار اقتصادی معلولیت پنهان شنوایی، بر دوش خانواده‌ها و جوامع است، افزود: به رغم اینکه کم شنوایی، یک اختلال ناتوان کننده است، اما می توان با تشخیص به موقع از آن پیشگیری کرد.

موللی با اشاره به پوشش ۸۰ درصدی غربالگری شنوایی در کشورجهت ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی گفت: ما بیش از ۳هزار ادیولوژیست داریم که هیچ کشوری در آسیا و خاورمیانه، این تعداد کارشناس و متخصص شنوایی شناسی ندارد و با توجه به مشکل اشتغال این افراد، می‌توانیم در خدمات تشخیصی و کنترل اختلالات شنوایی، از این کارشناسان استفاده کنیم.

موللی بر ضرورت تشخیص به موقع اختلالات(Disorders) شنوایی در زمان طلایی تاکید کرد و افزود: نکته مهم این است که بعد از تشخیص اگر خانواده‌ها بلافاصله جهت درمان مراجعه نکنند و خدمات لازم ارائه نشود هزینه‌ها مادام العمر می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار