کد خبر: ۲۱۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 03
قبل از شروع مبحث نحوه شکل گیری سلولیت بد نیست بدانید که در بدن دو نوع عروق وجود دارد عروق خونی که خون در آن ها در جریان است و عروق لنفی که مایع لنفی در آن ها در جریان است
شفا آنلاین>سلامت>سلولیت به دلیل تجمع بیش از حد چربیها در بافت هیپودرم رخ می دهد و عواملی را که فرد را ( به ویژه زنان را ) مستعد ابتلا ل میخواهیم بدانیم در درون بافتی که تجمع بیش از حد چربیها موجب فشار به عروق اطراف می شود چه اتفاقاتی رخ میدهد که آن بافت دچار سلولیت<cellulite> می شود :

به گزارش شفا آنلاین:قبل از شروع مبحث نحوه شکل گیری سلولیت بد نیست بدانید که در بدن دو نوع عروق وجود دارد عروق خونی که خون در آن ها در جریان است و عروق لنفی که مایع لنفی در آن ها در جریان است.

مایع لنف همان مایع بین سلولهاست که بین رگ های لنفی و فضای بین سلولی در گردش است.

روند کل شکل گیری سلولیت به ترتیب زیر است :

با انباشته شدن چربی ها و بزرگ شدن حفرات در بافت هیپودرم فشار بر روی عروق لنفی و مویرگ های اطراف افزایش یافته و منجر به اختلال جریان لنف و خون در موضع می گردد تا جاییکه در بعضی نقاط جریان خون و لنف به طور کامل قطع شود.

به دنبال آن مواد زاید حاصل از سوخت و ساز بدن از موضع تخلیه نشده و با جمع شدن در ناحیه انباشتگی چربیها ضمن تغییر شیمیایی محیط در دیواره های عروق لنفی و مویرگ های خونی رسوب می کنند.

پس از آن به دلیل توقف جریان خون منافذ دیواره عروق گشاد شده و موجب تراوش آب پلاسما و پروتیین ها به فضای بین سلول ها می شود و آن نیز به تورم موضع و غلیظ شدن فرایند مایع لنفی می انجامد.

عوامل فوق موجب می شوند سوخت و ساز بافتی و تبادل مواد حیاتی در ناحیه درگیر به شدت کاهش یابد و تغذیه بافت های فیبری یا همان بافت همبند دیواره حفرات هیپودرم به درستی انجام نشود و موجب چروکیدگی یا جمع شدگی آنها شود.

باد کردن حفرات ( به دلیل انباشتگی چربیها و رسوب مواد زاید ) و چروکیدگی بافت همبند دیواره آنها ( به دلیل عدم تغذیه مناسب) ظاهر پوست را به شکل پوست پرتغال در می آورد.اگر این حالت ادامه یابد سفتی تورم و حالت پوست پرتغالی تشدید می شود بطوریکه کشیدن نیشگون گرفتن و صاف کردن چین های پوست دردآور و غیر قابل تحمل می شود

پزشک آنلاین
شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار