کد خبر: ۲۰۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 30
ما تاکنون نتوانسته‌ایم مطابق با افزایش تخت‌های بیمارستانی که وجود داشته است، نیروی انسانی مورد نیاز این بخش را تامین کنیم و در این زمینه دو مشکل عمده وجود دارد
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت‌ مجلس، بابیان‌اینکه باید برای هر تخت بیمارستانی حداقل ۴ نیروی پرستاری، پیراپزشکی و اتاق عمل داشته باشیم از تلاش کمیسیون متبوعش برای تسهیل روند جذب پرستاران<Nurses' attraction> خبر داد.


به گزارش شفا آنلاین:محمد نعیم امینی فرد در واکنش به اظهارنظر دبیر کل خانه پرستار مبنی براینکه سیاست ما در تعدیل نیروی پرستار برابر با کشورهای عقب افتاده است، چرا که اکثر نیروهای جوان تعدیل می‌شوند، گفت: ما تاکنون نتوانسته‌ایم مطابق با افزایش تخت‌های بیمارستانی که وجود داشته است، نیروی انسانی مورد نیاز این بخش را تامین کنیم و در این زمینه دو مشکل عمده وجود دارد.

چرا مطابق با افزایش 20 هزار تخت بیمارستانی کادر پرستاری جذب نشده است؟

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، در بیان مشکلات عمده موجود در حوزه پرستاری، ادامه داد: تخت‌های بیمارستانی استاندارد نیست و در این مورد از متوسط جهانی بسیار عقب هستیم، از سوی دیگر حرکت خوبی که وزارت بهداشت در جهت تامین 20 هزار تخت بیمارستانی داشته است، اما نتوانسته‌ایم متناسب با آن، نیروهای کادر پیراپزشکی و پرستاری را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است برای تخت‌های ویژه و عادی یک استاندارد خاصی وجود دارد، کما اینکه برای هر تخت بیمارستانی حداقل چهار نیروی پرستاری، پیراپزشکی و اتاق عمل مورد نیاز است که باید در بخش‌های مختلف اعم از اتاق عمل، آزمایشگاه، فیزیوتراپی یا بخش بستری فعالیت کنند.

بخش اعظم درآمدهای وزارت بهداشت از درآمدهای اختصاصی تامین می‌شود

امینی فرد اظهار کرد: متاسفانه برغم اینکه در شرایط کنونی بخش اعظم درآمدهای وزارت بهداشت از درآمدهای اختصاصی تامین می‌شود، به این معنا که در این شرایط حدود شصت درصد اعتباراتی که در حوزه درمان داریم از درآمدهای اختصاصی حاصل می‌شود، اما حتی در این حد هم مجوزهای لازم برای جذب داده نشده است.

وی یادآورشد: به تازگی هم در کمیسیون یک بحثی مطرح شد که در حال تحلیل آماری آن هستیم مبنی بر اینکه با توجه به شرایط موجود و افقی که برای توسعه تخت‌های بیمارستانی داریم باید چه میزان نیروی پرستاری را جذب کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: هم‌اکنون حتی مواردی وجود دارد که بیمارستان‌ها با بهبود روش‌ها و صرف‌جویی اقتصادی از محل درآمدهای خود نیروی پرستاری تامین کنند، اما مجوزهای لازم برای جذب این نیروها به این مراکز داده نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این مشکل مهمی است و کمیسیون هم برنامه‌ای را در این خصوص دارد و شاید یک گروهی را هم برای بررسی شرایطی که بر اساس آن حداقل مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت داده شود، مشخص کند.خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: