کد خبر: ۲۰۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 28
ما برای ممانعت از ازدواج دختران کمتر از 13 سال بیشتر از اینکه به قانون نیاز داشته باشیم باید فرهنگسازی کنیم، چرا که این نوع ازدواج‌ها در بسیاری از مناطق به صورت غیر رسمی صورت می‌گیرد
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید براینکه سن قانونی ازدواج دختران باید تا ۱۶ سال افزایش پیدا کند از انواع جرم و آسیب‌های اجتماعی به عنوان محصول ازدواج زودهنگام یاد کرد.



به گزارش شفا آنلاین:رسول خضری ، در مورد اهمیت بررسی طرح کودک همسری در قالب یک فوریتی که از سوی فراکسیون زنان مجلس پیشنهاد شده است، گفت: ما برای ممانعت از ازدواج دختران کمتر از 13 سال بیشتر از اینکه به قانون نیاز داشته باشیم باید فرهنگسازی کنیم، چرا که این نوع ازدواج‌ها در بسیاری از مناطق به صورت غیر رسمی صورت می‌گیرد.

فرهنگسازی برای ممانعت از ازدواج زودهنگام مهم‌تر از قانون‌نویسی است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فرهنگسازی برای رفع این مشکل مهمتر از قانون‌نویسی است و قطعا ایجاد قانون تاثیری در این زمینه نخواهد داشت، آن هم در شرایطی که تمام ازدواج‌های کشور به صورت قانونی صورت نمی‌گیرد.

 وی تصریح کرد: هم‌اکنون خلاء قانونی که در رابطه با این نوع ازدواج‌ها وجود دارد، این است که افراد مکلف به ثبت ازدواج نیستند به صورتی که با ازدواج‌های غیرقانونی برخورد شود، بنابراین مورد باید در قالب قانون تصویب شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تبعات اجتماعی ازدواج زودهنگام، خاطرنشان کرد: ازدواج در سنین پایین مشکلات روحی و جسمی متعددی به همراه دارد، ضمن اینکه به دلیل نرسیدن به سن مسئولیت‌پذیری آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، انواع جرم و جنایت، خودکشی و ....را به همراه دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: البته اصلاح قانون نیز باید با توجه به سن مسئولیت‌پذیری صورت بگیرد، به این صورت که ازدواج رسمی برای دختران 16 سال به بالا و پسران 18 ساله امکانپذیر باشد، چرا که وقتی فردی، خود راه را نمی‌شناسد، چطور می‌تواند فرزندش را به طور صحیح تربیت کند./خانه ملت 

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: