کد خبر: ۲۰۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 27
بر اساس پیش بینی ها یک میلیون و 500 هزار ایرانی به زخم پای دیابتی مبتلایند و باید اقدامات جدی تری برای پیشگیری از این معضل انجام گیرد
شفا آنلاین>سلامت>دیابتی در طول زندگی خود دستکم یک بار به زخم پای دیابتی مبتلا می شوند.

به گزارش شفا آنلاین: «محسن فاتح» امروز (پنجشنبه) در حاشیه پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در سالن همایش های رازی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 6 تا 7 درصد جمعیت دچار دیابت است؛ بنابراین در جمعیت 80 میلیونی کشور حدود 6 میلیون نفر از این بیماری رنج می برند.

وی یادآوری کرد: بر اساس پیش بینی ها یک میلیون و 500 هزار ایرانی به زخم پای دیابتی مبتلایند و باید اقدامات جدی تری برای پیشگیری از این معضل انجام گیرد.

** هزینه سالیانه یک هزار میلیارد تومان برای درمان زخم پای دیابتی ها

فاتح ادامه داد: هرچند آمار دقیقی در خیلی از حیطه های حوزه سلامت از جمله هزینه های صرف شده در حوزه زخم پای دیابت وجود ندارد اما براساس مطالعاتی پیش بینی می شود که سالیانه یک هزار میلیارد تومان برای درمان زخم پای دیابتی هزینه می شود.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران ادامه داد: علت زیاد بودن هزینه های زخم<Wound>پای دیابت شمار بالای مبتلایان است.

وی تاکید کرد هزینه هایی که صرف درمان زخم پای دیابتی می شود به مراتب بیشتر از هزینه های برخی سرطان<Cancer> هاست.

**کاربرد کتاب راهنمای زخم پای دیابتی

فاتح به تدوین کتاب راهنمای زخم پای دیابتی اشاره کرد و گفت: این کار مسیر درمان این معضل را مشخص می کند و هر سال به روز رسانی می شود.

به گفته وی، کتاب های راهنما (گایدلاین) نقشه راه پزشکان است و بسته به شرایط بومی هر منطقه ای تفاوت هایی دارد و برحسب شرایط هر جامعه تعریف می شود.

پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران کتاب راهنمای بالینی زخم پای دیابتی را تدوین کرده و در قالب میزگرد تخصصی در پنجمین کنگره ملی زخک و بافت ترمیم ارائه شده است.

پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت دیروز (چهارم مهرماه) با حضور محققان و صاحبنظران در سالن همایش های رازی گشایش یافت و تا فردا به کار خود ادامه می دهد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: