کد خبر: ۲۰۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 27
پوست بزرگترین اندام بدن است و مانند سایر اندامها از تعداد زیادی سلول تشکیل شده است. مانند سایر سلولهای بدن، بخش زیادی از سلولهای پوستی را نیز آب تشکیل داده و بنابراین در صورت عدم رسیدن آب کافی به این سلولها، عملکرد آنها دچار مشکل خواهد شد

شفا آنلاین>سلامت>همه ما راجع به اهمیت نوشیدن مقادیر کافی از آب سالم و بهداشتی در طول روز برای افزایش سطح سلامت بدن چیزهای زیادی شنیدهایم. بیش از 70% بدن ما را آب تشکیل میدهد و نقش آن در بدن یک نقش حیاتی است. آب تقریباً در تمام فعالیتهای بدن ما شامل فرآیند هضم غذا، گردش خون، فعالیتهای مغزی، دفع سموم <Disposal of Toxins>و ... نقش کلیدی ایفا میکند؛ اما باید جالب باشد که بدانید نوشیدن آب سالم به میزان کافی و همچنین استفاده از آب تصفیه شده در شستوشوی پوست، اثرات مثبت فراوانی بر زیبایی و لطافت آن دارد. در ادامه به بررسی تأثیر آب سالم بر سلامت و زیبایی پوست میپردازیم.

رابطه نوشیدن آب با سلامت پوست
به گزارش شفا آنلاین:پوست بزرگترین اندام بدن است و مانند سایر اندامها از تعداد زیادی سلول تشکیل شده است. مانند سایر سلولهای بدن، بخش زیادی از سلولهای پوستی را نیز آب تشکیل داده و بنابراین در صورت عدم رسیدن آب کافی به این سلولها، عملکرد آنها دچار مشکل خواهد شد.

آبرسانی به پوست برای حفظ رطوبت آن و انتقال مواد مغذی به سلولهای پوستی از اهمیت زیادی برخوردار است. آب بافت پوست را احیا کرده و کشش آن را افزایش میدهد. در صورت نوشیدن آب کافی در طول روز، مقاومت پوست در برابر خشکی و پوسته پوسته شدن افزایش یافته و ظهور علائم پیری پوست مانند چین وچروک به تأخیر میافتد. آب یک جایگزین بسیار مناسب برای مواد آرایشی گرانقیمت ضد بروز علائم پیری است و باعث شفاف شدن هرچه بیشتر پوست میشود. برای افرادی با پوست نرم، نوشیدن مقادیر کافی از آب تصفیه شده بهداشتی بسیار ضروری تر از استفاده از کرمهای موضعی است.


نوشیدن آب کافی همچنین میتواند در مقابله با اختلالات شایع پوستی نظیر چین وچروک، درماتیت اگزما و پسوریازیس بسیار مؤثر باشد. آب کافی در بدن به افزایش سوختوساز بدن و بهبود عملکرد سیستم گوارش نیز کمک کرده که موجب خروج سریعتر و هرچه بیشتر مواد سمی از بدن شده و پوستی شفاف و زیبا را به ارمغان می آورد.

اثر شستوشوی پوست با آب بر سلامت آن
علاوه بر اثرات بسیار مثبتی که نوشیدن آب کافی بر سلامت پوست میگذارد، شستوشوی پوست با آب نیز برای حفظ سلامت آن مفید است. دوش گرفتن با آب سرد فشارهای عصبی را کنترل کرده و آسیبهای پوستی ناشی از استرس را کاهش میدهد. دو تا سه دقیقه قرار گرفتن پوست در آب سرد سبب افزایش طراوت آن میشود. تماس طولانیمدت پوست با آب آلودگیها را از سطح آن شسته و به اکسیژنرسانی به سلولهای پوستی کمک زیادی میکند.
دوش آب سرد قرمزی سطح پوست را از بین برده و پوست را برای داشتن آرایشی بهتر، مهیا میکند .

پزشک آنلاین
دکتر مریم تابع [ متخصص پوست ، مو وزیبایی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: