کد خبر: ۲۰۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 27
متأسفانه میزان طلب ما از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بحرانی است و شرکت‌های تولید کننده به ولیل وضعیت بد مالی در حال ورشکستی و تعطیلی هستند
شفاآنلاین>سلامت> مدیر عامل شرکت سازنده تجهیزات پزشکی بیمارستانی گفت: در صورت پرداخت نشدن مطالبات، اشتغال جوانان این حوزه با مشکل روبرو می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،امیرحسین آقایی مدیر عامل شرکت سازنده تجهیزات پزشکی بیمارستانی اظهار کرد: متأسفانه میزان طلب ما از بیمارستان‌ها (hospitals)و مراکز درمانی بحرانی است و شرکت‌های تولید کننده به ولیل وضعیت بد مالی در حال ورشکستی و تعطیلی هستند.

وی ادامه داد: به دلیل بالا رفتن معوقات و شرایط حاکم بر شرکت‌های تولیدی داخلی، انگیزه توسعه فعالیت در این شرکت‌ها از بین رفته و تمام سعی این مجموعه ها در حال حاضر در پابرجا نگه داشتن خودشان با یک برنامه ریزی جدید است، در واقع عواقب تعطیلی این شرکت ها می‌تواند سلامت مردم و جامعه را تهدید کند.

این مدیر عامل در ادامه افزود: بخشی از فروش محصولات تولیدی داخلی مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و قسمت دیگر مربوط به بیمارستان‌های خصوصی است، شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی از طریق فروش محصولاتشان به بیمارستان‌های خصوصی و اعتبارات بانکی توانسته خود را از خطر تعطیلی نجات دهند.

آقایی تأکید کرد: در حال حاضر در حدود 40 نفر از فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی در شرکت مشغول به فعالیت هستند و در صورت پرداخت نشدن مطالبات، اشتغال این افراد نیز دچار مشکلاتی می‌شود.

وی گفت: ما برای دریافت مطالبات خود از ارائه کنندگان خدمت به طور مرتب و در جلسات متعدد با مسئولان وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها و مراکز(centers) درمانی این موضوع را مطرح کرده ایم اما متأسفانه این جلسات تا به امروز هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

این مدیر عامل شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی یادآوری کرد: طرح تحول نظام سلامت، از پروژه‌های خوب حوزه سلامت محسوب می‌شود اما متأسفانه افرادی که نیازی به دریافت امکانات این طرح ندارند از حمایت‌های آن برخوردار شده‌اند.

آقایی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت برای حدود 5 و نیم میلیون نفر تعریف شده اما امروزه 12 میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته و به دلیل نبود بودجه مناسب شرکت‌های تولیدی تاوان این مشکلات را می‌دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: