کد خبر: ۲۰۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 27
آتاکسی یک نشانگر عصبی است که اختلال در سیستم عصبی را نشان می‌دهد. زمانی که شخصی از آتاکسی رنج می‌برد، به عنوان عدم کنترل بر روی گروه خاصی از عضلات خود را نشان می‌دهد

شفا آنلاین>سلامت>ناهماهنگی یا بی‌نظمی‌حرکات عضلات به شرطی که ضعف ماهیچه‌ای وجود نداشته باشد آتاکسی نامیده می‌شود.


به گزارش شفا آنلاین:آتاکسی یک نشانگر عصبی است که اختلال در سیستم عصبی<nervous system> را نشان می‌دهد. زمانی که شخصی از آتاکسی رنج می‌برد، به عنوان عدم کنترل بر روی گروه خاصی از عضلات خود را نشان می‌دهد. این عدم کنترل بیشتر در راه رفتن این افراد بروز می‌کند بنابراین، شناسایی نشانه‌ها و درک درمان‌‌های احتمالی برای بهبود کیفیت زندگی این افراد بسیار مهم است.

آتاکسی به علت اختلالات وستیبولار مخچه‌ای یا حسی ایجاد می‌شود. آتاکسی می‌تواند حرکت چشم، تکلم، تک تک اندام‌ها، تنه یا راه رفتن را گرفتار کند.

علایم بیماری

سرگیجه واقعی را باید از احساس سبکی سر یا احساسی که پیش از سنکوپ دیده می‌شود افتراق داد. سرگیجه به طور تیپیک به صورت چرخش، دوران یا حرکت گفته می‌شود اما هنگامی‌که این توصیف مبهم است باید اختصاصا در مورد احساس غیرواقعی حرکت سوال شود.

شرایطی که تحت آن نشانه‌ها بروز می‌کنند نیز ممکن است از نظر تشخیصی کمک کننده باشد. سرگیجه اغلب با تغییر وضعیت سر شروع می‌شود. بروز نشانه‌ها هنگام برخاستن از حالت درازکش یافته‌ای شایع در هیپوتانسیون اورتواستاتیک است و سرگیجه غیردورانی مربوط به کاهش گردش خون کلی مغز ممکن است با نشستن یا دراز کشیدن فورا برطرف شود.

چنین وضعیت‌هایی از کاهش گردش خون مغز می‌توانند منجر به از دست رفتن هوشیاری شوند که ندرتا با سرگیجه واقعی همراه است. در صورتی که مشکل بیمار سرگیجه باشد نشانه‌های همراه ممکن است در تعیین محل گرفتاری کمک کننده باشند. شکایاتی چون کاهش شنوایی یا وزوز گوش قویا مطرح کننده اختلال دستگاه وستیبولار محیطی (لابرینت یا عصب آکوستیک) هستند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: