کد خبر: ۲۰۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 26
چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را در سن بین 20 تا 30 انجام دهید که به شما اجازه مراقبت خوب از پوست تان و حفظ سلامت آن در بلند مدت را خواهد داد

شفا آنلاین>سلامت>وقتی پای مراقبت از پوست و مو به میان می آید همه تصور می کنندمراقبت از پوست به حرکت های خاصی نیاز است؛ ازلایه برداری پوست<Peeling skin> با لیزر تاماساژویژه پوست در مراکز درمانی.

به گزارش شفا آنلاین:همیشه جوانان جامعه، به خصوص زنان، با بالا رفتن سن، تحت فشارهای انتظارات خودشان یا انتظارات آزاردهنده دیگران ازسلامت پوستشان قرار می گیرند و برای رهایی از این فشارها، باید پوست شان را در بهترین حالت مطلقی که می توانند قرار دهند.

مراقبت از پوست در جوانی
ممکن است فکر کنید که مجبور به نگران شدن و دغدغه داشتن در مورد این موضوع و انجام کارهایی برای مراقبت از پوستتان تا سن 30 سالگی یا 40 سالگی نخواهید بود؛ اما چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را در سن بین 20 تا 30 انجام دهید که به شما اجازه مراقبت خوب از پوست تان و حفظ سلامت آن در بلند مدت را خواهد داد.

استفاده ازکرم ضد آفتاب
قطعا در حال حاضر می دانید که در زمان رفتن به ساحل، استخر، یا مسیرهای پیاده روی، بایدکرم ضد آفتاب با کیفیت بالا استفاده کنید، اما یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای پوستتان انجام دهید، استفاده ازکرم ضد آفتاب در زمانی است که می خواهید خارج از خانه باشید.
بسیاری از مردم در این مورد شکایت می کنند که ضد آفتاب زینک دار سفید کننده پوست است اما اکنون آنها میکرونیزه یا شفاف شده اند، پس می توانید آن را به پوستتان بمالید و کسی متوجه زینک دار بودن آنها نمی شود. پس طیف وسیعی از ضد آفتاب های UVA/UVB، با SPF بالاتر از 30 وجود دارد، پس می توانید آن را مصرف کنید و آن را به صورت عادت، زمانی که بیرون و زیر نور آفتاب می روید به کار ببرید.»

استفاده ازعینک آفتابی
مطمئن شوید که یک عینکی را انتخاب کرده اید که از چشمان شما حفاظت می کند، زیرا که بینایی شما می تواند توسط آفتاب آسیب ببیند و همچنین عینک آفتابی، پوست ظریف را بدون آلودگی نگه داشته و بتوانید به طور شفاف بیرون را ببینید.

درمان آکنه(و دست نزدن به آن)
دستکاری لکه های پوستی می تواند کاری وسوسه انگیز باشد اما همانطور که پزشکان به ما می گوید، بهتر است که اقدام به درمان آن کنید به جای اینکه آن را دستکاری کنید. درمان آکنه اهمیت زیادی دارد. زیرا شما اسکار یا جای زخم یا آکنه را نمی خواهید. درمان جای زخم یا آکنه از درمان خود آکنه مشکل تر است. درمان زمانی راحت تر است که اسکار وجود ندارد، پس می خواهید تا شروع به پاک کردن زودترآکنه تان کنید، منتظر نمایید تا زمانی که ضایعات کیستیک ایجاد شود و مجبور به برداشتن و دستکاری آن شوید. به آسیب های پوستی دست نزنید.
بهترین محصول دفاعی در برابر آکنه، مصرف یک داروی شبه رتینوئید به نام دیفرین است که اخیرا برای شفاف سازی پوست تایید شده است که چند ماه طول می کشد تا آکنه را درمان کند. و اگر نمی توانید آکنه خود را با پاک کننده ها و داروهای بدون نسخه از بین ببرید، به متخصص پوست مراجعه کنید تا داروی قوی تری به شما تجویز کند.

بیش از حد آرایش نکنید
آرایش بیش از حد می تواند تاثیر بدی روی پوست شما ایجاد کند. زنان در سن 20-30 سالگی احتمالا نیازی به آرایش بیش از حد ندارند. ساده بودن می تواند کار را برای شما راحت تر کند زمانی که صبح از خانه بیرون می روید.
در سن 20-30 سالگی،آرایش صورت سبک و ملایمی داشته باشید:کرم های BB (موم های زیبا) و کانسیلرهای سبک (پوشش دهنده های سبک) برای پوشش دهی لکه ها و ناهماهنگی های رنگی پوستی می تواند به کار رود. برای مواقع خاص، می توانید قطعا کمی بیشتر آرایش کنید اما مجبور نیستید که در زمان رفتن به محل کار یا برای چند دقیقه قدم زدن در بیرون منزل، آرایش سنگین داشته باشید. پوست شما به خاطر استراحتی که به آن می دهید از شما سپاسگذار خواهد بود.

سالی یکبار،سلامت پوستخود را چک کنید
مانند ویزیت سالانه که باید با پزشک مراقبت های اولیه تان و بامتخصص داشته باشید، همین قضیه نیز برای متخص پوست تان برای چک آپ پوست تان وجود دارد و این موضوع اهمیت دارد.
برای دختران جوان 20-30 سال، واجب و ضروری است که به متخصص پوست شان مراجعه کنند و پوست خود را کنترل کنند. زیرا ملانوما، به سرعت در این گروه سنی افزایش می یابد- زنان جوان دارای سن 18 تا 30 سال، باید این چک آپ را انجام دهند. و ملانوما، مرگبارترین شکل سرطان پوست است که در صورت تشخیص زود هنگام به آن، قابل درمان است. پس مهم است که این دسته از افراد به دقت مورد معاینه قرار گیرند و سالی یک بار برای معاینات پوستی شان مراجعه کنند.

همه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید
احتمالا این گفته را قبلا شنیده اید، اما به دلیل اهمیت آن، تکرار می شود زیرا بسیار اهمیت دارد. همیشه (با صرف نظر از اینکه چقدر خسته هستید) همه آرایش های صورتتان را قبل از رفتن به رختخواب پاک کنید. برخی از خانم ها، زمانی که نوبت پاک کردن آرایش چشم قبل از خواب می رسد تنبلی می کنند و خود را کنار می کشند اما انجام این کار بسیار مهم است.
انتخاب تمیز کننده و پاک کننده مناسب و درست برای نوع پوستتان اهمیت دارد. برای پوست های معمولی تا خشک، به دنبال پاک کننده های کف کننده و پاک کننده های کرمی باشید. ژل های پاک کننده به پوست های ترکیبی/چرب می چسبند، یعنی باعث ایجاد حالت چسبندگی می شوند. در طول ماه های گرم تر و برای پوست های ترکیبی خشک، مصرف پاک کننده های کف کننده نیز مناسب است.

آب کافی بنوشید
نوشیدن آب نیز برای سلامت کلی بدنتان مهم است و می تواند باعث تفاوت قابل توجه در قیافه، حس، و سلامت پوستتان نیز شود. پوست خود را هیدراته یا آب دار نگه دارید.
اما این کار فقط با آب صورت نگیرد، با محصولاتی که حاوی ترکیبات آبرسان است که هیدراسیون یا آبرسانی را افزایش می دهند. رطوبت رسان ها باعث کاهش اتلاف رطوبت می شوند - این مواد مانند اسید هیلارونیک؛ سدیم pca، وگلیسیرین می باشد.» انتخاب محصولی که می تواند هم به پوستتان آبرسانی کند یا آب زدایی را کاهش دهد، باعث تقویت میزان رطوبت پوست تان خواهد شد، به شما کمک می کند تا پر انرژی و تازه تر دیده شوید.

قبل از شستن صورت تان، دست هایتان را بشویید
اگر از تمیز شدن کامل دست ها، قبل از شستن صورت مطمئن نشوید، هر باکتری یا چیز دیگر روی دستتان، به کل صورت تان مالیده می شود که می تواند باعث پخش آن در صورت تان شود. و این خلاف چیزی است که شما می خواهید. اگر از حوله استفاده می کنید، مطمئن شوید که تمیز است و به طور منظم آن را عوض کنید.

پزشک آنلاین
دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: