کد خبر: ۲۰۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 26
متاسفانه مشکلات گذشته در صنعت شیر خشک کودکان همچنان ادامه دارد. شب گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور مهمان گمرکی‌ها بود و اعلام کرد که مواد اولیه شیر خشک به‌زودی ترخیص خواهد شد، با این نوع اظهارنظرها امروز منتظر واکنش این خبر هستیم
شفاآنلاین>سلامت> رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک و غذای کودک از واردات مشکوک شیر خشک آمریکایی به کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، هانی تحویل‌زاده درباره شرایط فعلی صنعت شیر خشک گفت: «متاسفانه مشکلات(Difficulties) گذشته در صنعت شیر خشک کودکان همچنان ادامه دارد. شب گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور مهمان گمرکی‌ها بود و اعلام کرد که مواد اولیه شیر خشک به‌زودی ترخیص خواهد شد، با این نوع اظهارنظرها امروز منتظر واکنش این خبر هستیم.»

وی افزود: «تولیدکنندگان شیر خشک ایرانی نیز تحت لیسانس کشورهای اروپایی کالاهای مورد نظر کودکان را تولید می‌کنند. اخیراً شاهد واردات شیرخشک‌های آمریکایی به کشور هستیم؛ نحوه مجوز گرفتن برای واردات شیرخشک‌های آمریکایی معمایی است که ذهن تولیدکنندگان را به خود درگیر کرده است. سوال ما از سازمان غذا و دارو این است که این شرکت‌ها مجوزها را از کدام دستگاه‌ها اخذ کرده‌اند؟ این نوع اقدامات مشکوکی است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن پاسخگو باشند.»

تحویل‌زاده اظهار کرد: «سوال ما از مسئولان این است که چرا ارز مورد نیاز به این صنعت اختصاص داده نمی‌شود؟ چه پشت پرده‌ای برای سنگ‌اندازی‌ها در این صنعت وجود دارد؟»

تحویل‌زاده درباره سرنوشت تخصیص ارز به صنعت شیر خشک گفت: «هنوز در رابطه با اختصاص ارز هیچ خبری در دسترس نیست. حرف‌های مسئولان به‌طور ضدونقیض مطرح می‌شود. سازمان غذا و دارو تقصیر را به گردن بانک مرکزی می‌اندازد و اما این متولی پولی کشور مقصر را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌داند. ما هم در این میان نمی‌توانیم بگوییم که مقصر ۱۰۰ درصدی این چالش‌ها کدام دستگاه‌ها هستند.»

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک و غذای کودک درباره سیستم بانک مرکزی توضیح داد: «هفته گذشته از سوی بانک مرکزی به تولیدکنندگان شیر خشک اعلام شد که ثبت سفارش‌ها بازگشته و ما هم این موضوع را از سازمان غذا و دارو(medicine) پیگیری کردیم و متوجه شدیم که سیستم‌های بانک مرکزی باگ دارد و نمی‌توان حواله‌ها را به کشورهای مقصد ارسال کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: