کد خبر: ۲۰۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 24
فرزندان طلاق عدم تمرکز پیدا می کنند و نمی توانند سر کلاس به حرف های معلمشان خوب گوش دهند در نتیجه در درس هایشان نیز به مشکل برخورد می کنند و افت تحصیلی بارزی را نشان می دهند
شفا آنلاین>اجتماعی>این درست است که گاهی طلاق تنها راه چاره و بهترین تصمیم می تواند باشد، اما نمی توان تاثیرات منفی آن را روی روان و شخصیت فرزندان آن خانواده نادیده گرفت.

به گزارش شفا آنلاین:این تاثیرات تا حدی است، که بسیاری از متخصصین روان شناسی و مشاوره برای صحبت با مراجعین خود درباره "فرزند طلاق" بودن یا نبودن راجعین اطمینان حاصل می کنند.

در این مطلب به چند نمونه از این تاثیرات اشاره کرده ایم.

احساس نفرت در آنها رشد می کند

بسیاری از فرزندان تقریبا هیچ وقت در موقعیتی قرار نمی گیرند  تا از یکی از والدین یا هر دو آنها متنفر بشوند. در واقع پدر و مادر در ذهن هر کس در جایگاهی قرار دارند که به ندرت اجاز نفرت ورزیدن به آنها را پیدا میکنیم. اما خیلی از فرزندان ،طلاق را نشانه خودخواهی والدین یا یکی از آنها دانسته و در روزهای پرتنش بستری برای نفرت<Hate> ورزی نسبت به والدین ایجاد میشود.

اگر چه ممکن است این حس نفرت بعد از سال ها از بین برود اما با آن ضربه روحی، زمینه برای ایجاد حس نفرت به افراد مهم زندگی راحت تر ایجاد میشود.

ترس "از دست دادن"

در سنین کودکی خانواده و پدر و مادر بزرگترین و مهمترین دارایی کودکان هستند. خانواده برای کودکان محیطی امن است که به خیال کودک هیچ خطری نمی تواند او را در این محیط تهدید کند.

حال تصور کنید که ناگهان یکی از والدین یا در شرایطی بدتر یکی از والدین و همچنین خواهر و برادر ها دیگر با کودک زندگی نکنند.


این کودک هرگز غم عظیمی را برای این دوری تحمل کرده است را فراموش نخواهد کرد . در دوران بزرگسالی این فرد همیشه ترس از دست دادن دوستان صمیمی، همسر، فرزند، کار و.. را دارد و همین موضوع تاثیر منفی زیادی بر عملکرد در ارتباط با دیگران خواهد گذاشت.

ایجاد احساس گناه


در فرزندان بزرگتر، ممکن است احساس گناه ایجاد شود و خود را مقصر بر طلاق والدینش بداند. این احساس مخصوصا زمانی ایجاد می شود که فرزندان سن بالاتری را داشته باشند. احساس گناه می تواند فرزندان را دچار استرس و اضطراب هم بکند.
پنج نصیحت خانه خراب کن درباره ازدواج

افت تحصیلی

شرایط بعد از طلاق والدین، برای فرزندان بسیار سخت است. معمولا فرزندان طلاق عدم تمرکز پیدا می کنند و نمی توانند سر کلاس به حرف های معلمشان خوب گوش دهند در نتیجه در درس هایشان نیز به مشکل برخورد می کنند و افت تحصیلی بارزی را نشان می دهند. انگیزه پایینی که کودکان بعد از طلاق، نسبت به زندگیشان به دست می آورند نیز در ایجاد عدم دقت و تمرکز کودکان در درس هایشان بسیار موثر است.

خشم

خشم احساسی متداول درمیان کودکان طلاق است که در اثر عدم درک یا پذیرش این مسئله روی می دهد. کودکان گاهی خشم خود را نشان نمی دهند. خشم کودکان زمانی رواج پیدا می کند که دلایل طلاق روشن نباشد. در این مواقع کودکان به خاطر آنچه از نظر آنها «غیرضروری» است از والدین خود می رنجند. huffingtonpost


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: