کد خبر: ۲۰۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 24
بیماری مالاریا از طریق پشه‌های حامل انگل مالاریا منتقل می‌شود اما اخیرا متخصصان در آزمایشات جدید خود به ترکیباتی دست پیدا کردند که ممکن است مانع از آن شود تا پشه‌ها این بیماری کشنده را منتقل کنند
شفاآنلاین>سلامت> متخصصان علوم پزشکی در انگلیس به ترکیبات جدیدی دست پیدا کردند که می‌تواند مانع از گسترش مالاریا شود.

به گزارش شفاآنلاین، بیماری مالاریا از طریق پشه‌های حامل انگل مالاریا منتقل می‌شود اما اخیرا متخصصان در آزمایشات جدید خود به ترکیباتی دست پیدا کردند که ممکن است مانع از آن شود تا پشه‌ها این بیماری کشنده را منتقل کنند.

یکی از محققان ارشد این مطالعه از کالج سلطنتی لندن گفت: داروهای موجود برای مقابله با بیماری مالاریا می‌توانند در درمان فرد مبتلا موثر باشند اما بیمار همچنان آلوده است و ممکن است فرد دیگری را نیز آلوده سازد.

به گفته متخصصان(experts)، در این بررسی نوعی از ترکیبات ضد مالاریا تهیه شده که مانع می‌شوند انگل مالاریا از طریق پشه‌ها جابه‌جا شود. همچنین با ترکیب این داروها با داروهای مرسوم مالاریا، نه تنها از فرد در برابر این بیماری حفاظت می‌شود بلکه مانع از شیوع آن در جوامع نیز خواهد شد.

افرادی که به مالاریا آلوده می‌شوند به تب، لرز و علائم شبیه به آنفلوآنزا دچار می‌شوند. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، این بیماری سالانه به مرگ نزدیک به ۴۵۰ هزار نفر در جهان منجر می‌شود.

بیماران مبتلا به این بیماری با داروهایی تحت درمان قرار می‌گیرند که مانع از تکثیر انگل مالاریا می‌شود. همچنین این ترکیب جدید می‌تواند مانع شود که انگل مالاریا پشه‌ها را آلوده کند و در نتیجه از گسترش این بیماری (Sickness)جلوگیری می‌کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: