کد خبر: ۲۰۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 23
عفونی شدن خون بر اثر عفونت های زمینه ای از جمله ادراری، ریوی، روده ای، مغز و اعصاب و پوستی رخ می دهد، اگر عفونت به موقع درمان نشود، سپسیس شدید رخ می دهد
شفا آنلاین>سلامت>کم شدن میزان ادرار، افت فشار خون و کما از علائم درمان نشدن عفونت‌های زمینه‌ای و در مراحل حاد بروز بیماری سپسیس است.

به گزارش شفا آنلاین:محمدرضا ناظر متخصص عفونی درباره بیماری «سپسیس» گفت: در صورت عدم درمان عفونت های بدن، خون فرد عفونی شده و بدن برای مقابله با این عفونت ها آماده می شود؛ در این حالت تعداد گلبول های سفید از مرز 12 هزار عدد می گذرد.

وی افزود: عفونی شدن خون بر اثر عفونت های زمینه ای از جمله ادراری، ریوی، روده ای، مغز و اعصاب و پوستی رخ می دهد، اگر عفونت به موقع درمان نشود، سپسیس شدید رخ می دهد.

علائم سپسیس چیست؟

متخصص عفونی اظهار کرد: سپسیس شدید باعث اختلال در ارگان های مختلف بدن شده و کم شدن میزان ادرار، افت فشار خون<blood pressure>، کاهش سطح هوشیاری و کما از شایع ترین علائم آن است.

وی با هشدار نسبت به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها گفت: برای هر بیماری ویروسی نباید آنتی بیوتیک مصرف شود زیرا در صورت مقاومت بدن به آنتی بیوتیک ممکن است عفونت های باکتریایی ایجاد شود و بیمار به درمان<Treatment> پاسخ ندهد.

راه کارهای درمانی سپسیس

وی بیان کرد: هر چه سپسیس شدیدتر باشد احتمال پاسخ ندادن به درمان نیز بیشتر است، پس باید عفونت ها را قبل از رسیدن به مرحله سپسیس درمان کرد.

متخصص عفونی با اشاره به تشخیص نوع عفونت با آزمایش کشت خون، گفت: به طور کلی درمان های سپسیس شامل سرم تراپی، اکسیژن رسانی، مایع درمانی و تجویز آنتی بیوتیک است. در این بین آنتی بیوتیک باید با توجه به نوع عفونت تجویز شود، به طور مثال اگر منشا سپسیس عفونت ریوی باشد آنتی بیوتیک مخصوص ریه تجویز می شود.

ناظر درباره لزوم تزریق واکسن برای پیشگیری از سپسیس گفت: در عفونت هایی مثل سینوزیت نیازی به پیشگیری و تزریق واکسن نیست، اما در افرادی که به حج اعزام می شوند و عفونت مننگوکوک دارند یا افرادی که دچار آسم یا برونشیت هستند تزریق واکسن ضروری است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: