کد خبر: ۲۰۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 22
بر پایه نتایج طرح تحقیقاتی بررسی اثر و مکانیسم های فارماکولوژیک دخیل دراثرات ضد کولیت اولسراتیو اسانس گیاه سقز درموش صحرایی گیاه سقز می تواند اثرات مفیدی در درمان بیماری کولیت اولسراتیو که یک نوع اختلال گوارشی التهابی می باشد داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>گیاه سقز می تواند اثرات مفیدی در درمان بیماری کولیت اولسراتیو که یک نوع اختلال گوارشی التهابی می باشد داشته باشد .

به گزارش شفا آنلاین:محمدحسین فرزایی در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه ، گفت : بر پایه نتایج طرح تحقیقاتی بررسی  اثر و مکانیسم های فارماکولوژیک دخیل دراثرات ضد کولیت اولسراتیو اسانس گیاه سقز درموش صحرایی گیاه سقز می تواند اثرات مفیدی در درمان بیماری کولیت اولسراتیو که یک نوع اختلال گوارشی التهابی می باشد داشته باشد.

وی گفت : هدف از این مطالعه تایید مجدد بر تاثیر مثبت گیاه در درمان کولیت اولسراتیو و هم چنین بررسی مکانیسم التهابی این گیاه از طریق تاثیر بر آنزیم Cox بوده است ضمن اینکه مطالعات بسیاری در درمان کولیت اولسراتیو وجود دارد که از گیاهان در درمان این اختلال گوارشی<Gastrointestinal Disorders> استفاده شده است از طرفی اثرات ضد کولیت گیاه سقز در مقالات آورده شده است.

فرزایی افزود : در این مطالعه که بررسی اسکورهای ماکروسکوپی و میکروسکوپی از طریق بررسی هیستولوزیک انجام گرفت مشخص شد اولئورزین گیاه سقز باعث کاهش چشمگیر اسکور میکروسکوپی و ماکروسکوپی کولیت در مقایسه با گروه کنترل می گردد.

وی افزود : طی این پژوهش روغن فرار با دوز 100 میلی گرم بر کیلوگرم بیشترین اثرات را نشان داد و مشخص شد گیاه سقز افزایش سطح آنزیم سیکلواکسیژناز 2 در بافت کولون را مهار میکند و (05/0p <)این مطالعه اثرات محافظتی تجویز خوراکی اولئورزین گیاه سقز را در کولیت اولسراتیو در موش ثابت می کند.

فرزایی ادامه داد : این داروی طبیعی ضد کولیت باعث مهار سایتوکاین های التهابی نیز می شود ضمن اینکه آزمون های بالینی به منظور اثبات اثربخشی توان مقاومت در بیماری التهابی روده طراحی شده است .yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: