کد خبر: ۲۰۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 22
زمانی که کودکان مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند برای فرار از این اتفاق معمولا سعی می‌کنند خود را در خانه حبس کنند، والدین باید با دیدن تغییر رفتارهای کودکان از آنها پرس و جو کنند

شفا آنلاین>اجتماعی>یک روانپزشک کودکان گفت: کودکانی که دچار تعرض جنسی شده‌اند بسیار حساس می‌شوند و دوست ندارند که مورد سوال زیاد قرار بگیرند چراکه به دلیل آزارهای جنسی و جسمی‌نمی‌توانند پاسخ‌های درستی برای آن ارائه دهند و این موضوع باعث عصبی شدن آنها می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر میترا شوشتری با بیان اینکه کودکانی که دچار تعرض جنسی <Sexual assault> می‌شوند نیازمند توجه بیشتری از سوی والدین خود هستند، افزود: زمانی که کودکان مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند برای فرار از این اتفاق معمولا سعی می‌کنند خود را در خانه حبس کنند، والدین باید با دیدن تغییر رفتارهای کودکان از آنها پرس و جو کنند.

وی ادامه داد: والدین برای اینکه بتوانند با بچه‌های خود در شرایط حساس و در زمان‌هایی که با تغییر رفتار ناگهانی روبرو می‌شوند، برخورد مناسبی داشته باشند در صورتی که آگاهی ندارند بهتر است با روانشناس یا روانپزشک مشورت کنند.

شوشتری با تاکید بر اینکه کودکانی که مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند پرسش بسیار حساس می‌شوند، اظهارداشت: در این موارد کودکان به دلیل آزارهای جسمی‌و جنسی پرخاشگر می‌شوند و دوست دارند خیلی مورد پرسش قرار نگیرند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: این بچه‌ها در مواردی که برای درمان هم به نزد پزشک آورده می‌شوند نباید بیشتر از یک یا دو درمانگر آنها را ویزیت کند چون بچه‌ها ذهنشان فعال است و ممکن است فانتزی‌هایی را بسازند و به اتفاق رخ داده اضافه کنند که اصلا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این کودکان دچار پرخاشگری می‌شوند، تصریح کرد: مراقبت از کودک و دور کردن او از محیط‌های شلوغ و تنش زا می‌تواند به بهبود روحیه وی کمک کند، معمولا این کودکان دوست ندارند تا مدتی در اینگونه محیط‌ها حضور داشته باشند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: