کد خبر: ۲۰۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 22
ترشح برخی از هورمون ها در دوران حاملگی باعث ایجاد تغییراتی در بدن فرد می‌شود؛ عمده این تغییرات مربوط به کاهش حرکات روده است و می‌توان گفت این مورد از علائم و عوارض دوران بارداری به شمار می‌رود
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص زنان و زایمان گفت: در طول دوران حاملگی هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شود که باعث ایجاد تغییراتی در بدن فرد می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان  درباره علت یبوست در دوران بارداری، اظهار کرد: ترشح برخی از هورمون ها در دوران حاملگی باعث ایجاد تغییراتی در بدن فرد می‌شود؛  عمده این تغییرات مربوط به کاهش حرکات روده است و می‌توان گفت این مورد از علائم و عوارض دوران بارداری به شمار می‌رود.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: در این دوران فرد دچار یبوست شدده و تخلیه معده به طولانی انجام می شود، مشکلی که عوارضی ناخوشایند برای بانوان به همراه خواهد داشت از جمله هضم ناقص معده و رفلاکس. در این بین خانم‌های باردار باید بدانند این علائم طبیعی است و همه مادران باردار به نوعی این مراحل را تجربه می‌کنند.

نیرومنش ادامه داد: اگر خانمی پیش از بارداری دچار یبوست باشد، در صورت عدم درمان، در دوران بارداری با مشکلاتی شدیدتر مواجه خواهد شد. در واقع رژیم غذایی صحیح راه درمان این بیماری است و  باید برخی عادات اشتباه را از مواد مصرفی حذف کرد.

وی افزود: خانم‌های باردار(Pregnant) باید مواد غذایی مصرف کنند که اجابت مزاج آنها را تسهیل می کند؛ مواد فیبر دار، موادی مانند سبزیجات،‌ آلو، سالاد، روغن زیتون، مایعات.

این متخصص زنان و زایمان یادآوری کرد: خانم‌ها در دوران بارداری باید با تجویز پزشک تحرک کافی داشته باشند و اگر خانمی در دوران بارداری استراحت مطلق باشد این بیماری برای او شدتی بیشتر دارد. با این وجود این خانم باید زیر نظر پزشک حرکاتی هر چند کم انجام دهند تا یبوست او را اذیت نکند و مشکلات(Difficulties) بعدی برایش به وجود نیاورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: