کد خبر: ۲۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 26
شفاآنلاين- سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی اعلام کرد : بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده تا پیش از ظهر امروز یک میلیون و 705 هزار نفر در قالب 733 هزار خانوار برای بیمه رایگان ثبت نام کرده اند.

به گزارش شفاآنلاين« سید مهدی میر شاه ولد » روز شنبه با اعلام اين خبر اظهار داشت: همچنین بر اساس آمار به دست آمده، تاکنون استان های تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان و استان های خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویر احمد نیز به ترتیب کمترین میزان ثبت نام کنندگان بیمه سلامت را به خود اختصاص داده اند.



** هزینه کارمزد دفاتر پیشخوان دولت فقط دو هزار تومان است

میرشاه ولد در ادامه به آن دسته از متقاضیان ثبت نام بیمه سلامت رایگان که می خواهند از طریق دفاتر پیشخوان دولت ، ثبت نام کنند ؛ تاکید کرد که هزینه کارمزد دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام یاد شده فقط دو هزار تومان است و هموطنان بیشتر از این میزان به دفاتر پرداخت نکنند.

این مقام مسوول در بیمه سلامت ایران اظهارداشت : متاسفانه برخی دفاتر پیشخوان دولت بیش از دو هزار تومان کارمزد از متقاضیان ثبت نام دریافت کردند که با آنها از طریق استانداری ها و ادارت کل بیمه سلامت برخورد شد.

وی گفت : هر چند برای بیمه سلامت هزینه ثبت نام نداریم اما آندسته از هموطنان که می خواهند از طریق دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام به عمل آورند ، استانداری ها کارمزدی به مبلغ دو هزار تومان برای دفاتر تعیین کرده اند و آنها بیشتر از این میزان ، مجاز به دریافت کارمزد نیستند.

ثبت نام بیمه رایگان سلامت از اول اردیبهشت شروع شد و قرار است تا آخر ماه جاری ادامه یابد.

گفته می شود بین شش تا 10 میلیون نفر در کشور به سر می برند که اصلا تحت هیچ پوشش بیمه ای نیستند.

افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه سلامت می توانند با مراجعه به سامانه سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس الکترونیکیwww.bimehsalamat.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

پس از ثبت نام اولیه چنانچه متقاضیان دارای شرایط لازم باشند، نحوه و محل دریافت دفترچه بیمه سلامت از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه مندرج در فرم ثبت نام (یکماه پس از ثبت نام ) به اطلاع افراد خواهد رسید.

چنانچه امکان دسترسی متقاضیان به اینترنت وجود نداشته باشد، این افراد می توانند به مراکز معتبر از قبیل دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.ايرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: