کد خبر: ۲۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 26
شفاآنلاين -جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری اعلام کرد: براساس نقشه راه اصلاح نظام اداری که از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، بازنشستگی پیش از موعد در سال 93 ممنوع است.
به گزارش شفاآنلاين ،محمود عسگری آزاد گفت: گسترش استخدام ها از یک طرف و اعمال بازنشستگی پیش از موعد در سال های گذشته باعث شده صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری با کسری بودجه بالا مواجه شوند و برای خروج از این مشکل در نقشه راه اصلاح نظام اداری مقرر شده هیچ بازنشستگی پیش از موعدی در سال 93 انجام نشود.

عسگری آزاد در تشریح برنامه اصلاح نظام اداری در سال 93 افزود: مقرر شده دستگاه های اجرایی در سال 93، 10 درصد از خدمات خود را به صورت رقابتی ارائه دهند.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری افزود: بر این اساس دستگاه های اجرایی 10درصد از بودجه خود را برای کمیت و کیفیت خدماتی که ارائه می دهند دریافت می کنند و این مسئله با ایجاد رقابت باعث می شود خدمات دولتی با کیفیت بهتری به دست مشتریان برسد.

به گفته عسگری آزاد، نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور شامل 8 عنوان است که برای 4 سال تدوین و تصویب شده است.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: اگر این سند تا پایان 4 سال محقق شود تا 50 درصد از مشکلات نظام اداری کشور برطرف خواهد شد.

وی گفت: نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور حاصل تجزیه و تحلیل مشکلات موجود و انطباق آن با سیاست های کلی نظام اداری، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارمند زن با 20 سال سابقه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
2
این تصمیم و نقشه راه بر پایه کدام تدبیر و امید صورت گرفته؟
تا سال پیش بانوان شاغل با 20 سال سابقه 5 سال سنوات ارفاقی گرفتند وبا 25 روز حقوق بازنشسته شدند و امسال به یکباره حتی حق بازنشسته شدن بدون سنوات ارفاقی هم به متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد داده نمی شود.
این تصمیمات ناگهانی که در شرایط کارکنان دولت تغییرات بنیادی ایجاد می کند تنها باعث احساس ناامنی و ناامیدی نسبت به آینده کاری ما کارکنان دولت است.
خواهشمندم به منظور ایجاد احساس اعتماد و امنیت شغلی و همدلی کارمندان دولت با مسئولین توقف بازنشستگی پیش از موعد را به تعویق بیندازید.
كارمند زن با 23 سال سابقه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
0
2
اين چه وضعي است؟ هر روز يك قانون هر روز يك تبصره هر روز يك ماده جديد فقط ما كارمندان بايد بسوزيم و بسازيم . اين چه وضعيتي است كه درست كرده ايد ؟ ما زنان شاغل بايد چه كار كنيم كه مي خواهيم با 20 سال سابقه بازنشسته شويم ولي نمي توانيم . حال بعد از سالها انتظار به يكباره اين قانون لغو شد؟ فقط در صدا و سيما از حقوق زنان صحبت مي كنيد و مرتب فرزند آوري و تربيت فرزندان و ... سخن مي گوييد . چرا دست اندرکاران به فكر بانوان شاغل نيستند .فكر كرده ايد كه ما مثل آقايان مي توانيم تا 30 سال كار كنيم ؟ اقتصاد مملكت مشكل دارد چرا از خالي بودن صندوق بازنشستگي شروع كرده ايد ؟ اگر برنامه ريزيها درست باشد و نظام اداري درست در اين مملكت بچرخد اين مشكلات پيش نمي آيد كه ما شاهد باشيم كه خانم در پايان سال 92 با قانون بازنشستگي بيش ازموعد بازنشسته شود و خانمي به مدت يكماه نشده ديگر نتواند با توجه به شرايط قبلي بازنشسته شود. اين چه قانونی است كه ما بايد تاوانش را پس دهيم . به خدا ديگر خسته شديم . ديگر انگيزه اي براي كاركردن نداريم . به چه كسي اين را بايد گفت كه نيروي زني كه 20 سال در بيرون از منزل كار كند ديگر كارايي ندارد. اين را بايد به چه كساني فهماند؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: