کد خبر: ۲۰۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 16
در این طرح ویزیت رایگان بیماران برای تمامی اقشار صورت می گیرد و تاکنون با استقبال خوب مردم روبرو شده است که لزوم اجرای این طرح را در سایر مناطق نیز می طلبد
شفا آنلاین>سلامت>بیش از چهار هزار نفر از شهروندان در امامزاده های تهران، به صورت رایگان ویزیت شدند.

به گزارش شفا آنلاین: این روزها و این شب ها هر کجا که سرک می کشی صدای سنج و طبل است که دلت را به لرزه در می آورد، انگار عزاداران با کوبیدن بر این طبل ها و زدن بر سینه و سر، می خواهند آبی بر آتش دل سوخته شان از غم ظلم بزرگی که به سیدالشهدا(ع) و یاران باوفا و طفلان معصومش شد، بریزند.

به کوچه ها که سر می زنی، زنان و مردانی را می بینی که با عشق تمام با سینی های بزرگ نذری به سراغ خانه ها می روند و عطر نذری هایشان فضای منازل همسایه ها را پر می کند از برکت و مهربانی.

نذری دادن یکی از کارها و اقدامات رایج مردم در ماه های محرم و صفر است، کسانی که به هر نحوی خود را در این سوگواری سهیم می کنند و بخشی از مال خود را برای رضایت خدا و خشنودی دل اباعبدالله(ع) صرف نذری دادن می کنند. کسانی که شرط بسته اند اگر آنچه از خدا می خواهند محقق شود، در برابرش به ادای نذر بپردازند.

نذری دادن تنها به اطعام دهی دیگران ختم نمی شود، برخی نذر می کنند در لباس سقا به دست عزاداران آب بدهند، برخی نذر می کنند با پای پیاده راهی کرب و بلا شوند پزشکانی هم وجود دارند که مردمی را که نیازمند هستند و توان مالی پرداخت ویزیت مطب را ندارند رایگان ویزیت می کنند...

 
امامزاده هایی که میزبان پویش نذر سلامتی هستند

دکتر خدادوست معاون اجتماعی‌ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره این پویش می گوید: در امامزاده یحیی‌، امامزاده صالح و امامزاده پنج تن برای اولین بار در ایام محرم متخصصان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان میزبان مراجعانی‌ هستند که از توانایی مالی مناسب برخوردار نیستند و در قالب پویش نذر سلامتی به طبابت‌ بیماران و مراجعان‌ مستضعف‌ و نیازمند می‌پردازند تا درد و رنجی از عزاداران حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) کم کنند.

به گفته وی، افرادی که در ایام محرم خواهان ویزیت‌ رایگان پزشکان هستند، دفترچه‌های بیمه خود را به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از سایر خدمات مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه شهید بهشتی استفاده کنند.

خدادوست‌ با تاکید بر اینکه پزشکان شرکت کننده در طرح نذر سلامت با تجربه و از نخبگان دانشگاه هستند، توضیح می دهد: اجرای این طرح با هدف ارتقای فرهنگ<Culture> خدمت رسانی در شرایط فعلی کشور انجام می‌شود.

تمرین انجام خدمات داوطلبانه

خدادوست می گوید: علاوه بر خدمت رسانی و انجام ویزیت رایگان، برخی پزشکان جوان نیز در کنار اساتید خود؛ اهمیت اجتماعی شدن سلامت و انجام خدمات داوطلبانه را تمرین می کنند و این برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور از حیث جمعیت تحت پوشش اهمیت فراوانی دارد؛ این دانشگاه مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ۵.۵ میلیون نفر از جمعیت استان تهران را برعهده دارد.

به گفته وی، در چنین شرایطی‌ باید فرهنگ نوع‌دوستی و انسان‌ دوستی را تبلیغ کنیم تا برای درمان مراجعان و بیماران بی بضاعت هیچ مشکلی پیش نیاید.

اجرای پویش نذر سلامتی در سایر مناسبت ها

همچنین مژگان کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه پاسخگویی اجتماعی، شعار دانشگاه است؛ می گوید: این پویش در طول سال و سایر مناسبت ها نیز ادامه خواهد داشت و کمک رسان افراد بی بضاعت خواهد بود.

به گفته وی، قطعا برگزاری این کمپین ها از لحاظ کمی و کیفی در جهت گسترش سواد سلامت<Health>عموم مردم بسیار موثر خواهد بود.

بهره مندی ۴ هزار نفر از خدمات درمانی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، می افزاید: در این طرح ویزیت رایگان بیماران برای تمامی اقشار صورت می گیرد و تاکنون با استقبال خوب مردم روبرو شده است که لزوم اجرای این طرح را در سایر مناطق نیز می طلبد.

کریمی با اشاره به اینکه ارایه خدمات مستمر و غیرمستمر به افراد محروم از جمله مهمترین وظیفه حوزه بهداشت و درمان است، می گوید: از ابتدای اجرای این طرح در ایام ماه محرم ۱۰۰ پزشک متخصص و فوق متخصص و دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی به حدود چهار هزار مراجعه کننده خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه کردند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: