کد خبر: ۲۰۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 15
امروز به دلیل مشکلات خانوادگی تمرکزم به هم ریخته بود و در حساب و کتابم اشتباه کردم اگر کمک کنید من را از یک مشکل بزرگ نجات می دهید. تو را به خدا به دادم برسید. اگر کمک نکنید….
شفاآنلاین>سلامت> «من حسابدار اداره شما هستم» شیوه جدیدی از کلاهبرداری تلفنی با هدف کشاندن طعمه پای عابر بانک است و این بار فرد کلاهبردار موفق شد یک پزشک را سرکیسه کند. «سلام آقای… خسته نباشید من از دفتر حسابداری اداره زنگ می زنم.

به گزارش شفاآنلاین، امروز به دلیل مشکلات(Difficulties) خانوادگی تمرکزم به هم ریخته بود و در حساب و کتابم اشتباه کردم اگر کمک کنید من را از یک مشکل بزرگ نجات می دهید. تو را به خدا به دادم برسید. اگر کمک نکنید….»

این تماس تلفنی یا جملات مشابه آن یکی از شیوه های جدید کلاهبرداری با هدف کشاندن طعمه پای عابر بانک است تا شخص کلاهبردار بتواند حساب او را خالی کند.

نزدیک به یک دهه است که از طریق کلاهبرداری با هدف کشاندن طعمه پای عابر بانک حساب های افراد زیادی در کشور خالی شده است اما متأسفانه با وجود اطلاع رسانی رسانه های مختلف گویا همچنان افراد زیادی هستند که با بی احتیاطی و بدون توجه به این موضوع که نباید با تماس یک فرد ناشناس پای عابر بانک بروند سرشان کلاه می رود و مالشان را از دست می دهند.

این شیوه کلاهبرداری هر چند بیشتر در غالب شما برنده شده اید مرسوم است اما تشکیل پرونده های جدید در دادسراها گویای آن است که کلاهبرداران شیوه های جدیدی را برای خالی کردن حساب های افراد بی احتیاط انتخاب کرده اند که «من حسابدارم» یکی از این شگردهای جدید است. در این شگرد فرد کلاهبردار به جای برانگیختن حس طمع فرد سعی می کند تا حس ترحم فرد را تحریک کند .

فرد کلاهبردار که از پیش اطلاعاتی از حسابدار یک دستگاه اداری و کارمندان آن اداره تهیه کرده است طی تماس تلفنی به گونه ای وانمود می کند که حساب و کتابش دچار مشکل شده است و اشتباهی مبلغی را به حساب شنونده واریز کرده است و از او کمک می خواهد تا مشکلش حل شود.

در این شگرد فرد کلاهبردار پس از قانع کردن فرد مورد نظر از او می خواهد پای دستگاه POS یا عابر بانک برود تا با وارد کردن یک کد بتواند خطای به وجود آمده در سیستم حسابداری را تصحیح کند در حالی که با بی احتیاطی و ساده لوحی مبلغی از حسابش را به حساب فرد کلاهبردار منتقل می کند. خودداری کردن از رفتن پای عابر بانک یا دستگاه POS توسط یک درخواست کننده تلفنی توصیه ای است که مقامات قضایی و انتظامی از هم استانی ها برای پیشگیری(prevention) از این شیوه کلاهبرداری دارند.رکنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: