کد خبر: ۲۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 26
شفا آنلاین-محققان واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از عصاره گیاه سنجد موفق به ساخت نانوکپسولی شدند که قادر به حفاظت از داروهای قرار گرفته در آن بوده و در صنایع داروسازی و آرایشی- بهداشتی قابل استفاده است.
به گزارش شفا آنلاین، از ستاد ویژه فناوری نانو، خواص دارویی سنجد، سبب کاربرد فراوان این ماده در طب سنتی است. این گیاه سرشار از کلسیم است و گزینه مناسبی برای تولید داروهای نوین نظیر نانو داروها است.

به گفته صدیقه نیکنام کارشناس ارشد شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی، انتشار و قابلیت نفوذ این نانو کپسول در بافت های بدن به راحتی صورت می گیرد.

این نانوکپسول ها در مقایسه با سایر قر ص ها میزان کلسیم خون را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهند.

قطر این نانوکپسول ها بین 40 تا 150 نانومتر اعلام شده است که در ساخت آن از روش انتشار-امولسیون از حلا های آلی مختلف و نیز تثبیت کننده های متفاوتی (stabilizer) استفاده شده است.

نامیزه یا امولسیون (emulsion) محلولی است که در آن قطره های ریز یک مایع (مانند روغن) در مایعی دیگر (مانند آب) بدون آنکه در یکدیگر حل شوند ، پراکنده است .

علاوه بر کاربردهای داروسازی با توجه به اهمیت حفظ عطر و بوی مواد آرایشی و بهداشتی از نتایج این طرح می توان در ساخت این مواد نیز بهره گرفت.

نتایج این پژوهش که با همکاری دکتر اکبر اسماعیلی(عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال) و صدیقه نیکنام است صورت گرفته در مجله Industrial Crops and Products (جلد 55) به چاپ رسیده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
احمد رضا بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
سلام من هم نیز میخواهم در زمینه نانو کپسول عصاره گیا هان دارویی پایان نامه کار کنم ممکنه با شما اشنا بشوم .؟متشکرم
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
سلام میتونم مقالتونا داشته باشم ممنون
دنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
سلام حال شما میشه مقاله تون داشته باشم موضوع پایانامه ام در همین زمینه ست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: