کد خبر: ۲۰۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 14
در دنیا افراد بسیاری به دردهای نوروپاتی یا عصبی مبتلا هستند. سیستم اعصاب، شبکه پیچیده‌ای در بدن است که دایم با یکدیگر در حال ارتباط هستند و صدمه دیدن بخشی از این سیستم، باعث می‌شود که علایم درد در تمام نقاط بدن گسترش یابد
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان آمریکایی، مرکز دردی در مغز کشف کرده‌اند که با مهار کردن آن می‌توانند از شدت درد مزمن عصبی در بیماران مبتلا بکاهند. درد عصبی، یکی از انواع دردهایی است که درمان آن بسیار سخت است و با مسکن‌های فعلی نمی‌توان به راحتی آن را کنترل کرد.

به گزارش شفا آنلاین:دانشمندان بیمارستان کودکان بوستون در آمریکا، نوعی مدار مغزی کشف کرده‌اند که موجب تمایز بین احساس درد و احساس‌های ناشی از تماس و لامسه در فرد می‌شود. اما زمانی که فرد دچار جراحت‌های عصبی می‌شود، این مدار مغزی دچار اختلال شده و دردهای شدید و غیرقابل کنترلی به وجود می‌آید. این محققان امیدوارند بتوانند از این کشف برای درمان دردهای عصبی <Nervous pains>مزمن استفاده کنند.

در دنیا افراد بسیاری به دردهای نوروپاتی یا عصبی مبتلا هستند. سیستم اعصاب، شبکه پیچیده‌ای در بدن است که دایم با یکدیگر در حال ارتباط هستند و صدمه دیدن بخشی از این سیستم، باعث می‌شود که علایم درد در تمام نقاط بدن گسترش یابد. سیستم عصبی معمولا در اثر جراحت‌های مختلف، ویروس ایدز، زونا، سرطان و بیماری‌های دیگر صدمه می‌بیند و در نتیجه پیام‌های احساسی نامناسبی در بدن تولید می‌کند تا جایی که ممکن است فرد با کوچکترین تماس با چیزی، احساس درد شدیدی ‌کند. به طول مثال، مبتلایان به این نوع درد ممکن است بدون هیچ دلیل خاصی احساس سوختگی، مورمور شدن و یا بی‌حسی در بدن خود داشته باشند. درد عصبی موجود در بدن فرد نه تنها جسم او را آزار می‌دهد، بلکه ممکن است روح و روان او را نیز به خود گرفتار کند.

داروهای ضدالتهاب موجود می‌توانند تا اندازه‌ای فشار را از روی عصب بکاهند و البته داروهای ضدافسردگی و ضدتشنج برای برخی از افراد، نتایج خوبی دارند. اما درد عصبی در بسیاری از افراد چنان شدید است که تقریبا به هیچ دارویی واکنش مثبت نشان نمی‌دهند.

این کشف دانشمندان بوستون می‌تواند امیدی برای تولید دارویی مناسب برای این نوع بیماران باشد. آنها در واقع سیستمی از ارتباطات کشف کرده‌اند که می‌تواند همچون بلندگویی برای اطلاعات احساسی به‌کار برده شود. بدین ترتیب که دسته کوچکی از عصب‌های موجود در مغز، اطلاعات و علایم احساسی که درد یا احساس لامسه و تماس هستند را از باقی بدن گرفته و آن را برجسته کرده و دوباره به کل بازمی‌گرداند.

 این محققان قصد دارند با مهار این بخش ارتباطی در مغز، دردهای مزمن عصبی را درمان کنند و موجب آرامش میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا بشوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: