کد خبر: ۲۰۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 11
محققان فعالیت ژن ها و هدف های مولکولی آن ها از جمله پروتئین ها را در کبد مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. در جریان این بررسی ها پروتئینی موسوم به Argonaute 2 یا Ago2 را شناسایی کردند که غیرفعال کردن آر ان ای را در سلول ها کنترل کرده و متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد
شفا آنلاین>سلامت> محققان بیمارستان کودکان سینسیناتی در آزمایش با موش ها دریافتند مسدود کردن یکی از پروتئین های غیرفعال کننده آر ان ای در کبد مانع چاقی و دیابت نوع 2 می شود.

به گزارش شفا آنلاین:محققان فعالیت ژن ها و هدف های مولکولی آن ها از جمله پروتئین ها را در کبد مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. در جریان این بررسی ها پروتئینی موسوم به Argonaute 2 یا Ago2 را شناسایی کردند که غیرفعال کردن آر ان ای را در سلول ها کنترل کرده و متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

محققان Ago2 را به صورت ژنتیکی از کبد<Liver> موش ها پاک کردند. هنگامی که Ago2 آر ان ای را در کبد غیرفعال می کند، موجب کندی متابولیسم و توانایی کبد در مدیریت رژیم غذایی چرب می شود. پاک کردن پروتئین Ago2 اثرات سمی در بدن موش ندارد اما با تثبیت متابولیسم انرژی مانع چاقی و ابتلا به دیابت و کبد چرب<Fatty Liver> می شود.

به اعتقاد محققان شناسایی نقش Ago2 در کبد، سرنخ های موجود در رابطه با نحوه تفسیر پروتئین ها در کبد و نحوه تولید و مصرف انرژی را به هم متصل می کند.

با وجود این که این تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی قرار داشته و لازم است بررسی های بیشتری با استفاده از مدل های آزمایشگاهی انجام پذیرد، نتایج به دست آمده از آن بستر مناسبی را برای گسترش تحقیقات در این حوزه فراهم کرده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: