کد خبر: ۲۰۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 11
صرع یکی از مهم‌ترین و البته قابل کنترل‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب است. هرچند ژنتیک در ابتلا به این بیماری مؤثر است اما نمی‌توان گفت صرع یک بیماری ارثی است
شفاآنلاین>سلامت> صرع یک بیماری مزمن و تکرار شونده در حوزه مغز و اعصاب است که ممکن است در سنین مختلف نمایان شود. امروزه به مدد پیشرفت علم و دانش بشر کنترل این بیماری امکان‌پذیر است و یک بیمار مبتلا به صرع می‌تواند با رعایت برخی موارد زندگی کاملاً طبیعی داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین، اما همچنان برخی از بیماران(patients) و بخصوص زنان مبتلا، نگران دوران بارداری و سلامت فرزندشان هستند. متأسفانه برخی از زوج‌ها حتی با این ترس فرزند دار شدن را به تأخیر می‌اندازند.

رئیس انجمن صرع ایران در این باره می‌گوید: صرع یکی از مهم‌ترین و البته قابل کنترل‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب است. هرچند ژنتیک در ابتلا به این بیماری مؤثر است اما نمی‌توان گفت صرع یک بیماری ارثی است.

دکتر داریوش نسبی تهرانی با تأکید بر اینکه این بیماری از سوی والدین بخصوص پدر، قابل انتقال به فرزند نیست،می‌افزاید: درست است که احتمال ابتلای نوزادی که در میان اعضای خانواده او فردی مبتلا به صرع وجود دارد، بیش از سایر نوزادان است اما زنان مبتلا به صرع باید مطمئن باشند احتمال انتقال این بیماری از والدین به فرزند صفر است.
وی تأکید می‌کند: بنابراین زنی که دچار هرنوع از صرع چه شدید و چه خفیف باشد باید بدون نگرانی از سلامت فرزندش قبل از بارداری با پزشک خود مشورت کند. پزشک معمولاً با توجه به شدت بیماری داروهای آسیب رسان به جنین را با داروهای دیگر عوض می‌کند یا میزان دارو را تغییر می‌دهد، تا سلامت جنین به خطر نیفتد.

دکتر نسبی تهرانی ادامه می‌دهد: علاوه بر بهداشت دوران بارداری یعنی تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود استفاده درست و پیوسته از داروها است. چراکه برخلاف تصور برخی مصرف(Consumption) این داروها نه تنها آسیبی به جنین نمی‌رساند بلکه از مادر و جنین محافظت می‌کند. مادری که داروهایش را بدرستی مصرف نکند یا داروهایش را قطع کند ممکن است دچار حملات تشنجی شود که این اتفاق زندگی مادر و جنین را به‌خطر می‌اندازد.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: