کد خبر: ۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 25
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: خیلی مهم نیست که بگوییم میزان تعرفه ها چقدر باشد؛ اصل این است که به مردم جز دردبیماری و مریض داری؛درد دیگری تحمیل نشود.
دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود:اینکه هزینه های درمان مردم را دولت یا بیمه بپردازد فرقی نمی کند بلکه مهم اینستکه هزینه های پرداختی ازجیب شان به حداقل های ممکن یاصفربرسد.

وی تصریح کرد: هیچ دولتمردی برای پول در آوردن بیل نمی زند فقط تدبیر و مدیریت می کند .ضمن اینکه پول و بیت المال برای مردم و متعلق به جامعه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور کلی استاندرد این است که هزینه های درمان تا 30 درصد توسط مردم و تا 70درصد از سوی دولت و بیمه ها تقبل شود حال آن که در کشور ما تقریبأ این موضوع برعکس است.

وی تأکید کرد: ما باید بتوانیم این روند را به صورت عادی و استاندارد برسانیم؛ حالا تعرفه هر چقدر می خواهد بشود، بشود!

آریایی نژاد با بیان این که تعیین تعرفه ها باید بر اساس درآمد مردم مشخص شود افزود: وقتی تعرفه 1 باشد و درآمد مردم صفر،پس باز هم رویه موجود به ضرر مردم است.

وی بیان کرد: بنابراین این مهم است که مردم چه میزن از در آمدشان را می توانند صرف بهداشت و درمان خود کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در واقع اگر یک عدد را به منظور تعیین تعرفه ها به صورت خام نگاه کنیم مورد قضاوت نیست.

وی در پاسخ به این که آیا افزایش 20 تا 30 درصدی تعرفه های درمانی بخش خصوصی کافی و کار ساز است گفت: به نظر بنده این عدد برای مردم و صاحبان خدمت زیاد هم هست منتهی بحث این است که در سایر موارد تورم چقدر می دود؟

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان به خبرنگار شفا آنلاین گفت: اینجا در این دویدن ها و مسابقه ها اقشار مستمند و محروم جامعه اند که درآمدشان صفر و نا چیز است و متضررین اصلی.

به گفته وی ، در بحث تعیین تعرفه ها،موضوع خیلی بر سر آمار و ارقام نیست در واقع موضوع این است که مردم چه مشکلاتی را لمس می کنند؟

آریایی نژاد خاطرنشان کرد: کاش مسوولین در شرایطی قرار بگیرند که درد را مستقیمأ درک کنند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یک ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
2
0
احسنت به این نماینده باخداوباانصاف
من هم ایران ام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
0
جالب است که متاسفانه برخي افراد وارد مجلس شده اند که آگاهی زيادي از نحوه مدیریت کلان ندارند
برای کشور ثروتمندی مثل ایران داشتن مردم فقیر فقط نشانه فساد کلان مالی در سطوح مختلف است !
والا با سروسامان دادن به کمتر از 5 ملیون نفر افراد کم بضاعت وظيفه دولت است نه اقشار دیگر مردم که سهمی از این سرمایه در دست ندارند.
کافی است مالیات حسابهای آقازاده ها و...دریافت شود می بینید که هیچ فقیری در ایران نخواهد ماند تا به بهانه آنها زندگی بر سایر مردم نیز سخت گردد !!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: