کد خبر: ۲۰۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 08
در کرفس ویتامین‌های آ - ب - وث و املاح سدیم پتاسیم و فسفر نهفته است. عطر مطبوع، طعم گوارا و خواص انکارناپذیر کرفس، آن را از بین سبزی‌های دیگر ممتاز کرده است
شفا آنلاین>سلامت>کرفس گیاهی خوش طعم است که از خواص آن زیاد سخن گفته می شود ، کرفس، آب کرفس، ساقه و برگ های کرفس، عرق کرفس هر کدام برای خود خواصی را بدوش می کشند .

به گزارش شفا آنلاین:کرفس گیاهی خوش طعم با خواصی فراوان است. آب کرفس، ساقه و برگ های کرفس، عرق کرفس هر کدام به تنهایی خواصی را بدوش می کشند که اگر از آن اطلاع پیدا کنید هیچگاه از خوردن آن دست بر نمی دارید.

یکی از مشتقات کرفس که خواص فراوانی دارد عرق آن است که جوان قصد دارد امروز اطلاعاتی را پیرامون عرق کرفس و خواص عجیب آن را در اختیار شما قرار دهد، پس با ما همراه باشید.

کرفس گیاهی است علفی، به ارتفاع ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر که ساقه‌ای منشعب دارد، برگ‌های ضخیم آن شفابخش و گل‌های کوچک آن به رنگ سفید و یا سفید مایل به سبز است. قسمت مورد استفاده این سبزی قسمت‌های مختلف آن به ویژه ریشه و برگ آن است .

کرفس گیاهی دو ساله است که متعلق به خانواده آمبلیفریا می‌باشد و گیاهانی مانند هویج، رازیانه، جعفری و شوید نیز به آن تعلق دارند، اگرچه کرفس را می‌توان در هر فصلی پیدا کرد، اما بهترین طعم را در فصل تابستان دارد. کرفس از برگ‌هایی تشکیل شده که بوسیله ساقه به هم متصل شده است و شکلی خرطومی‌ پیدا می‌کند.

اگرچه همه از ساقه کرفس استفاده می‌کنند، اما برگ، ریشه و دانه‌های آن نیز می‌توانند بعنوان غذا و همچنین درمان‌های طبیعی استفاده گردند.

در گذشته پارسیان به کرفس، کرفش و کرسب نیز می‌گفته‌اند و اعراب آن را معرب کرده و کرفس نامیده‌اند. کرفس دارای انواع و اقسام گوناگونی است، اما در بین آن‌ها دو نوع در تغذیه و بقیه در مداوا به کار می‌روند.

در کرفس ویتامین‌های آ - ب  - وث و املاح سدیم پتاسیم و فسفر نهفته است. عطر مطبوع، طعم گوارا و خواص انکارناپذیر کرفس، آن را از بین سبزی‌های دیگر ممتاز کرده است.

مهم‌ترین نوع دارویی کرفس، کرفس آبی یا کرفس مرداب است که به طور خودرو در کنار مرداب‌ها می‌روید. نوع دیگر آن کرفس عطری است که به علت داشتن عطر زیاد به کرفس مشک معروف است. برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A. (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه‌ی آن منبع ویتامین‌های B۶ ,B۲، B۱، ویتامین C. و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسید‌های امینه ضروری است.

هورمون‌های گیاهی موجود در کرفس به همراه روغن‌های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می‌دهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین‌ها کرفس را به معجونی تبدیل می‌نمایند که در حقیقت می‌تواند داروی هر دردی باشد. از پرخاصیت‌ترین دارو‌های گیاهی عرق کرفس است.

عرق کرفس

عرق کرفس را می‌توان آن را همزمان با میوه‌ها و گیاهان دیگر مصرف کرد و باعث دشواری در گوارش<Digestion> نمی‌گردد.

برای نمونه با آب انگور و سیب (برای مبارزه با روماتیسم)، با زنجبیل (برای مبارزه با میگرن و سردرد) و با لیموترش (برای مبارزه با سرماخوردگی و قند بالای خون)

از عرق کرفس برای درمان رماتیسم، چربی بالای خون و شستن کلیه‌ها و درمان نقرس استفاده می‌کنند.

خوب است بدانید که عرق کرفس به علت داشتن آنتی بیوتیک‌های طبیعی در درمان بیماری‌های عفونی مفید بوده و تسکین دهنده‌ی درد مفاصل می‌باشد.

نوشیدن عرق کرفس برای درمان سنگ کلیه سودمند بوده و مثانه را شستشو می‌دهد.


عرق کرفس برای درمان دیابت، رنگ پریدگی و زرد بودن چهره بسیار مفید می‌باشد.

جهت رفع بوی بد دهان و افزایش دادن اشتها نوشیدن عرق کرفس مفید بوده و علاوه بر آن عرق کرفس سودا و بلغم را برطرف می‌کند.

از خواص عرق کرفس بدانید که خاصیت صفرا آوری داشته و برای درمان زخم معده و سوء هاضمه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت کاهش فشار خون توصیه می‌شود که هر صبح و عصر عرق کرفس مصرف نمایید.


عرق کرفس مدر بوده و برای تقویت معده بسیار مفید می‌باشد.

جهت پالایش و قلیایی کردن خون نوشیدن عرق کرفس<Celery sweat>سودمند می‌باشد.

مصرف عرق کرفس برای درمان بیماری‌هایی مثل حصبه، سرماخوردگی، میگرن، پیسی و برص، آب مروارید و تاول زدن دهان مثمر ثمر می‌باشد.


از دیگر خواص عرق کرفس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت کننده استخوان

مفید جهت سیاتیک‌

لاغرکننده قوی

مفید جهت پاکسازی کلیه و مثانه

سنگ شکن


کاهنده اسید اوریک

ادرار آور
روش مصرف عرق کرفس

شما می‌توانید بعد از هر وعده غذایی یک فنجان از این عرق بنوشید و از خواص آن بهره‌مند شوید.
مصرف عرق کرفس در بارداری و شیردهی

توصیه شده است که در دوران بارداری و در طول شیردهی از نوشیدن عرق کرفس اجتناب کنید.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: