کد خبر: ۲۰۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 08
در زمان حمله قلبی بیمار نباید بترسد و باید به سرفه کردن به صورت پی در پی و محکم قبل از هر سرفه اقدام کنند سرفه‌ها باید عمیق و طولانی باشد مثل زمانی که می‌خواهید خلط را از ته سینه خود خارج کنید
شفا آنلاین>سلامت>یک کارشناس مدیریت عملیات و امداد و نجات گفت: درد سینه پشت جناق (استخوان وسط سینه) یک علامت عمده حمله قلبی است.

به گزارش شفا آنلاین:صمد ابراهیم‌خانی با اشاره به اینکه حمله قلبی<heart attack> می‌تواند تنها به‌صورت یک حمله درد قفسه سینه باشد که اگر کمتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد، چون سبب مرگ عضله قلب نمی‌شود دیگر به آن سکته قلبی اطلاق نشده و در این شرایط بنام آنژین صدری ناپایدار گفته می‌شود، گفت: در مواردی که آنژین صدری ناپایدار باشد، چون احتمال تبدیل این حملات به سکته قلبی است، باید بیمار در بخش CCU بستری شده و از دارو‌هایی که جلوی تشکیل لخته را در رگ‌های کرونر می‌گیرد (مثل هپارین) استفاده کرد.


وی در خصوص اقداماتی که هنگام سکته قلبی باید انجام داد، گفت: بیشتر افراد زمانی دچار حملات قلبی می‌شوند که تنها هستند، بدون هیچ کمکی. فردی که دچار حمله شده احساس از حال رفتگی می‌کند و تا از دست دادن هوشیاریش تنها ۱۰ ثانیه فاصله دارد. در زمان حمله قلبی بیمار نباید بترسد و باید به سرفه کردن به صورت پی در پی و محکم قبل از هر سرفه اقدام کنند سرفه‌ها باید عمیق و طولانی باشد مثل زمانی که می‌خواهید خلط را از ته سینه خود خارج کنید. نفس عمیق و سرفه باید پی در پی تکرار شود هر دو ثانیه یک بار بدون توقف، تا هنگامی که کمک برسد و یا قلب شما مجددا به طور نرمال بزند.

ابراهیم‌خانی افزود: نفس عمیق<deep breath> باعث ورود اکسیژن به داخل ریه‌ها می‌شود و سرفه به قلب فرد فشار وارد می‌کند و سبب چرخش خون می‌شود. این فشار باعث برگشت ریتم نرمال قلبی شده و به این وسیله فردی که دچار حمله شده می‌تواند خود را به بیمارستان برساند.

کارشناس مدیریت عملیات و امداد و نجات با اشاره به اینکه امروزه متاسفانه به علت تغییر در روش زندگی ما، حملات قلبی بین تمامی سنین مشاهده می‌شود، اظهار کرد: هنگام بروز سکته قلبی در درجه اول باید خونسردی خود را حفظ کرده، از انجام هر گونه فعالیت خودداری کرد، قرص یا کپسول زیرزبانی را زیر زبان قرار داده و تا ۵ دقیقه صبر می‌کنیم. اگر درد رفع نشده مجدداً از قرص زیرزبانی استفاده می‌کنیم و در صورتی که پس از ۵ دقیقه دیگر باز هم درد ساکت نشد به اولین مرکز درمانی مراجعه می‌کنیم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: