کد خبر: ۲۰۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 08
در روش ترکیبی کاشت مو، عمل پیوند موی طبیعی در 2 روز متوالی انجام میشود؛ مثلاً روز اولFUT و روز دوم FIT انجام میشود و در هر روز یک منطقه از طاسی کاشته میشود

شفا آنلاین>سلامت>در طاسیهای وسیع 2500 تا 4000 گرفت (5000 تا 10000 تار مو) لازم است تا پرپشتی قابل قبولی ایجاد شود. کاشت این تعداد مو فقط با روش جراحی FUT مستلزم برداشتن نوار پهن و بلندی (به عرض 2 تا 2.5 سانتیمتر و طول 30 تا 33 سانتیمتر) از پشت سر بیمار است که نتیجه آن موفقیت آمیز نیست.

به گزارش شفا آنلاین:از طرف دیگر اگر قرار باشد تنها با روش غیر جراحیFIT این تعداد گرفت از سر بیمار برداشت شود عارضهای که نصیب بیمار میشود طاسی و کچلی پشت سر است.برای جبران عوارض فوق، روش ترکیبی از ترکیب دو روش FUT و FIT ابداع شده است. با بهرهگیری از این تکنیک، میتوان 16000 تار مو در یک جلسه به سر بیماران پیوند زد.


در روش ترکیبی کاشت مو<Hair transplantation>، عمل پیوند موی طبیعی در 2 روز متوالی انجام میشود؛ مثلاً روز اولFUT و روز دوم FIT انجام میشود و در هر روز یک منطقه از طاسی کاشته میشود. بهاینترتیب حداکثر موها در حداقل زمان کاشته میشود. حسن اصلی روش ترکیبی آن است که از بانک موی سر به نحو احسن استفاده شده و با استفاده همزمان از هر دو روش کاشت مو (FUT+FIT) سطح وسیعتری (80-100% طاسی) پوشش داده میشود و تراکم موها افزایش مییابد.

با این اوصاف ما قادر خواهیم بود دو تا سه برابر آنچه تابهحال امکانپذیر بوده است را به سر بیماران پیوند بزنیم. برداشت FIT بیمار از منطقه مطمئن و بدون ریزش انجام میشود تا موها در آینده نزدیک دچار ریزش نشود.

مزیت روش ترکیبی افزایش 30 درصد در تراکم موهای کاشته شده در طاسیهای متوسط است. قبلاً در یک جلسه کاشت مو با هریک از روشهای FUT یا FIT در هر سانتیمتر مربع از پوست سر 20 تا 30 گرفت (40 تا 60 تار مو) کاشته میشد. سپس در جلسه دوم که 9 ماه بعد از عمل اول انجام میشد لابه لای موها پر میشد؛ اما امروزه با روش ترکیبی بدون معطلی میتوان میان موها را کاملاً پر کرد و تراکم موها را افزایش داد (گاهی تا 50 گرافت یا 100 تار مو در هر سانتیمتر که معادل 30 درصد افزایش تراکم است). کاشت مو با تراکم زیاد رضایت بیشتر بیماران و آسودگی خاطر پزشک را به ارمغان میآورد. بنابراین توصیه میشود که در طاسیهای نه چندان وسیع هم از روش ترکیبی استفاده شود.

پزشک آنلاین
دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Poulsazan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
منم میخوام کاشت مو انجام بدم ولی میترسم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: