کد خبر: ۲۰۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 07
در ماه های اخیر نوسان قیمت ظروف بسته بندی و حلب منجر به افزایش قیمت تمام شده لبنیات شده است. کارخانه های لبنی برای جبران هزینه های خود چاره ای جز افزایش قیمت محصولات لبنی ندارند
شفا آنلاین>اجتماعی>یک مقام مسئول گفت:هم اکنون توزیع کره از سوی تولیدکنندگان به واحدهای صنفی ناشی از ماندن بار در گمرک و پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شفا آنلاین: علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران در گفت و گویی درباره دلایل گرانی محصولات لبنی در بازار اظهار کرد: در ماه های اخیر نوسان قیمت ظروف بسته بندی و حلب منجر به افزایش قیمت تمام شده لبنیات شده است. کارخانه های لبنی برای جبران هزینه های خود چاره ای جز افزایش قیمت محصولات لبنی ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم افزایش 9 درصدی شیرخام،قیمت محصولات لبنی با نوسان چشمگیری در بازار روبرو بوده است،افزود: قیمت تمام شده محصولات لبنی تنها منوط به شیرخام نیست و عوامل متعددی درقیمت تمام شده لبنیات<dairy> دخیل است.

به گفته رجبی تا زمانیکه زنجیره تولید تا توزیع دور یک میز کنار هم ننشینند، نمی توان انتظار داشت که بازار محصولات لبنی به تعادل برسد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار بیان کرد: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت تمامی محصولات لبنی همزمان با شیرخام در 45 روز گذشته در بازار افزایش یافته و در 15 روز اخیر تنها قیمت پنیر به دلیل نوسان حلب دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: افزایش 32 درصدی قیمت لبنیات غیر واقعی است/ انتقاد دامداران به افزایش 9 درصدی نرخ شیر خام

وی قیمت کشک و شیرخام در ایام محرم را پیش بینی کرد و گفت: افزایش مجدد قیمت این محصولات در ایام محرم به عوامل متعددی بستگی دارد،اما به طور کلی پیش بینی می شود که در صورت ثبات قیمت تمام شده، نوسان چشمگیری نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در پایان درباره آخرین وضعیت بازار کره تصریح کرد: هم اکنون توزیع کره از سوی تولیدکنندگان به واحدهای صنفی ناشی از ماندن بار در گمرک و پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز کاهش پیدا کرده است که این امر ممکن است در افزایش نرخ کره تاثیر گذار باشد.

 آخرین آمارها نشان می دهد که قیمت محصولات مختلف لبنی همچون پنیر،ماست،شیر،شیرکاکائو، دوغ و...7 تا 76 درصد در بازار افزایش یافته است در حالیکه قیمت شیرخام که عمده مواد اولیه کارخانه های لبنی را تشکیل می دهد، 9 درصد گران شده است و این موضوع گلایه مندی دامداران را به همراه داشت.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: