کد خبر: ۲۰۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 05
.بادام، سیب،زردآلو،کشمش، هلو،آلو،آلو بخارا،پرتقال،توت،گوجه فرنگی و خیاربه علت داشتن سالیسیلات طبیعی بایدازرژیمهای غذایی کودکان بیش‌فعال کاسته شود .
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان معتقدند قند و مواد غذایی دارای قند ، شکلات و نوشابه‌های شیرین می‌توانند موجب افزایش سریع قند خون و بروز بیش‌فعالی<ADHD> در بعضی از کودکان شود..

به گزارش شفا آنلاین:مطالعات نشان دادمصرف شکرسطح آدرنالین را در کودکان به میزان 10 برابر افزایش می دهد و باعث بروز رفتارهای خشونت آمیزمی شود .بادام، سیب،زردآلو،کشمش، هلو،آلو،آلو بخارا،پرتقال،توت،گوجه فرنگی و خیاربه علت داشتن سالیسیلات طبیعی بایدازرژیمهای غذایی کودکان بیش‌فعال کاسته شود .

رنگ غذایی نارنجی،غذاهای آماده وبسته‌بندی‌ شده ، آدامس، ، افشره لیمو، سس‌ها ، میوه‌های کنسرو شده، کنسرو نخودفرنگی، بادام ساییده شده، نوشیدنیهای کربنات دار و کیکهایی که بصورت بسته‌ بندی ‌شده به فروش می‌رسندبرای مبتلایان به بیش فعالی مضر هستند..

اسید بنزوئیک نیزدر ایجادبیش‌فعالی موثراست ودر مرباها، سس‌ها، دسرها، شربت‌های طعم‌دهنده غذا، پوره میوه‌ها،آب‌میوه‌ها و ماهی‌های کنسروی خوابانده شده در سرکه، نمک و ترشی‌ها یافت می‌شود..

سوسیس و کالباس اختلالات موجود در کودکان بیش فعال را تشدید می‌کند.نیتریت و نیترات موجود در این آنها درداخل معده تبدیل به مواد سرطان زا می شودو ترکیب تیرامین را تشکیل می‌دهد..

همچنین نوشابه‌های گازدار، قهوه، چای، کولا و سایر نوشیدنیها به علت داشتن کافئین علایم بیماری را تشدید میکنند.آلرژی‌های غذایی به یکی از مواد غذایی مانند شکر، شکلات، تخم مرغ، گندم، رنگ‌ها، طعم دهنده‌ها، افزودنی‌ها و ذرت می توانند باعث بروز نشانه‌هایی از بیش فعالی شود .نوشابه‌های گازداربه علت داشتن فسفر، و قهوه، چای، کولا و سایرنوشیدنی‌ها به علت داشتن کافئین ممکن است علایم بیماری را تشدید کند..
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: