کد خبر: ۲۰۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 04
2واکسن روتاویروس و پنوموکوک اهمیت بسیار زیادی دارند. تزریق واکسن روتاویروس تا 15 هفته پس از تولد، موجب پیشگیری از مرگ کودک مبتلا به اسهال شدید خواهد شد. همینطور واکسن پنوموکوک برای پیشگیری از ذات الریه بسیار اهمیت دارد
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این معاونت از بخش خصوصی برای تولید واکسن های ایرانی روتاویروس و پنوموکک حمایت می کند.

به گزارش شفا آنلاین: 2واکسن روتاویروس و پنوموکوک اهمیت بسیار زیادی دارند. تزریق<Injection> واکسن روتاویروس تا 15 هفته پس از تولد، موجب پیشگیری از مرگ کودک مبتلا به اسهال شدید خواهد شد. همینطور واکسن پنوموکوک برای پیشگیری از ذات الریه بسیار اهمیت دارد.

دکتر مصطفی قانعی در حاشیه نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مجموعه با استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی درصدد است ظرف سه سال آینده این واکسن ها را در ایران تولید کند.

وی با بیان اینکه از اینگونه طرح ها در بخش خصوصی حمایت می کنیم، افزود: کار معاونت علمی و فناوری توسعه فناوری است و با حمایت از بخش خصوصی در این مسیر گام برمی دارد.

قانعی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تولید یک واکسن موفق عمل کرد و می خواهد از این تجربه برای تولید 2 واکسن مورد نیاز کشور استفاده کند .

وی بیان داشت: وزارت بهداشت اعلام کرده است که تولید این دو واکسن در اولویت هستند و بخش خصوصی هم برای تولید این واکسن ها اعلام آمادگی کرده است.

قانعی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر واکسن پنوموکک از خارج تامین می شود که با استفاده از ظرفیت محققان داخلی می توانیم تولید داخلی آن را وارد بازار کشور کنیم.ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه بلند اقبال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
سلام عرض میکنم خدمت اقای رییس جمهور عزیز و دوست داشتنی جناب اقای روحانی ..ما واقعا به شما افتخار میکنیم به هر انچه خدمت کرده اید و هر انکس که به عنوان نیروی انسانی به کار میگیرید من جمله جناب معاونان شما.این رو بدونید که نردم دیگر بیشترشان باسوهدند هر چیزی که باعث شد به شما رای بدهند همان چیز باعث رفع و حذف دشمنان شما میشود.ما میدانیم و اندکی هوش و فقط کمی درایت میتواند راه گشای پشت مرده ها باشد .موفق باشید..
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: