کد خبر: ۲۰۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 01
سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی است. در بیماری ام اس ، سیستم ایمنی به میلین حمله می کند. میلین به غلاف چربی اطراف سلول های عصبی گفته می شود. میلین آسیب دیده سبب بوجود آمدن تصلب بافت (sclerosis) می شود که نام بیماری نیز از همین واژه گرفته شده است
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می دهد دارویی که مدت هاست برای درمان آسم در ژاپن استفاده می شود می توان روند تحلیل مغز در بیماران مبتلا به ام اس را کاهش دهد.

به گزارش شفا آنلاین: محققان یک داروی خوراکی به نام ibudilast را مورد بررسی قرار دارند. این دارو در آمریکا تایید نشده است ولی مدت هاست برای درمان آسم و سرگیجه در بیماران مبتلا به سکته مغزی در ژاپن استفاده می شود. نتایج نشان می دهد این دارو سرعت تحلیل رفتن مغز<Brain drain> در بیماران مبتلا به ام اس را 48 درصد کاهش می دهد.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی پاسخ غیر متعارفی به سیستم عصبی مرکزی‌ (CNS ) می دهد. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی است. در بیماری ام اس ، سیستم ایمنی به میلین حمله می کند. میلین به غلاف چربی اطراف سلول های عصبی گفته می شود. میلین آسیب دیده سبب بوجود آمدن تصلب بافت (sclerosis) می شود که نام بیماری نیز از همین واژه گرفته شده است.


زمانی که پوشش میلین یا بافت های عصبی آسیب می بینند، ارسال پیام های عصبی مختل می شود که عوارض مختلفی دارد. ام اس پیشرونده مقدماتی، نوع عودکننده – فروکش کننده، ام اس پیشرونده ثانویه و نوع پیشرونده عودکننده از اشکال این عارضه هستند.
داروی های موجود معمولا در افرادی که به نوع پیشرونده مبتلا هستند کمک نمی کند. این مطالعه نشان می دهد داروی Ibudilast قادر به سرکوب التهاب ناشی از بیماری ام اس است و سرعت تحلیل رفتن (آتروفی) مغز را کاهش می دهد. محققان امیدوارند با استفاده از این دارو بتوانند عوارض ام اس به ویژه در نوع پیشرفته را کنترل کنند.
در حال حاضر حدود 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند.نتایج این مطالعه در نشریه New England Journal of Medicineمنتشر شده است.سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار