کد خبر: ۲۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 23
شفا آنلاین-رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در همایش ملی اعطای نشان ایمنی و سلامت گفت: گام های بلندتری باید در راستای افزایش امنیت غذایی، اصلاح تغذیه و آموزش به مردم برداریم.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اصغر پیوندی در این همایش با اشاره به شعار امسال هفته سلامت اظهار  کرد: شعار خودمراقبتی که امسال بعنوان شعار هفته سلامت در کشور عنوان شده از سال 1970 مطرح شده است و امیدوارم امسال بتوانیم با آموزش به مردم و گسترش این فرهنگ در کشور باعث ارتقای سطح سلامت جامعه شویم و دغدغه های نظام سلامت و مردم را کاهش دهیم.

وی با اشاره به چالشهای موجود در حوزه امنیت و سلامت غذا و دارو  و محدودیت در بهره وری از منابع بر مواردی نظیر افزایش ماندگاری غذا و کاهش ضایعات برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار در جامعه تاکید کرد.

دکتر پیوندی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با وجود تمام تلاشهای صورت گرفته در حوزه غذا و دارو هنوز دغدغه های ما در این خصوص از بین نرفته است و شاید مردم نیز اطمینان کافی در مورد مواد غذایی مورد استفاده خود از نظر  مواد افزونی غیرمجاز، باقیمانده سموم شیمیایی و آفت کشها نداشته باشند و این  موضوع با توجه به تاثیرات مواد غذایی در بروز سرطانها و بیماریهای غیر واگیر برای مردم نیز یک دغدغه محسوب شود .

دکتر پیوندی تاکید کرد: با توجه به اسناد بالادستی از جمله بندهای طلایی سیاست های  کلان  سلامت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، سند چشم انداز 1404 و برنامه توسعه چهارم و پنجم، باید گام های بلندتری در راستای افزایش امنیت غذایی، اصلاح شیوه تغذیه و آموزش آن به مردم برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: امسال بهار فاطمی با بهار سلامت همراه شده است باید در راستایی گام برداریم و دغدغه های مردم و کارکنان نظام سلامت را کاهش دهیم و شرایطی ایجاد کنیم تا مردم با اطمینان بتوانند از مواد غذایی سالم بهره مند شوند. همچنینی امیدوارم سال 93 سال پربرکتی باشد و با اجرای صحیح طرح تحول سلامت بتوانیم رضایتمندی مردم از نظر ارایه خدمات را افزایش دهیم و این همایش نیز منجر به فرهنگ سازی صحیح  در جامعه و کاهش دغدغه های مردم درخصوص بهره مندی از غذای سلام و امن باشد.

گفتنی است در پایان این همایش با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو، رییس سازمان نظام پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 11 فرآورده لبنی و غذایی لوح تقدیر و نشان ایمنی و سلامت دریافت کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: