کد خبر: ۲۰۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 28
لاغری بعد از زایمان یکی از دغدغه‌های مادران است .بعضی از خانوم‌ها بعد از زایمان در مدت کوتاهی به وزن قبلی خود بر میگردند ولی بعضی دیگر در دراز مدت هم کاهش وزن چشمگیری ندارند و یا اگر داشته باشند خیلی طول میکشد
شفا آنلاین>سلامت>بعضی از خانوم‌ها بعد از زایمان در مدت کوتاهی به وزن قبلی خود بر میگردند ولی بعضی دیگر در دراز مدت هم کاهش وزن <Weight Loss>چشمگیری ندارند و یا اگر داشته باشند خیلی طول میکشد.

به گزارش شفا آنلاین:لاغری بعد از زایمان یکی از دغدغه‌های مادران است .بعضی از خانوم‌ها بعد از زایمان در مدت کوتاهی به وزن قبلی خود بر میگردند ولی بعضی دیگر در دراز مدت هم کاهش وزن چشمگیری ندارند و یا اگر داشته باشند خیلی طول میکشد.

خانوم‌های باردار در نظر داشته باشند که اول باید بدانند حاملگی باعث تغییر در اندامشان می‌شود.اما این یک وضعیت موقتی است و پس از زایمان بدن به حالت عادی خود باز خواهد گشت.در بعضی مواقع مادر راه درستی را برای لاغری انتخاب نمیکند و باعث ضرر رساندن به بدن خود می‌شود.اما چه کارهایی میتواند به شما کمک کند تا بعد از زایمان وزن کم کنید.

بارداری و زایمان طبیعی ترین اتفاقیست که برای یک زن در طول زندگی ممکن است بیفتد و این یک بیماری تلقی نمی‌شود.و از همه مهم تر بارداری دوره ای نیست که نیاز به پرخوری داشته باشد.کودک درون شکم شما نیاز به غذای بیشتر ندارد.تنها کاری که باید بکنید این است که از پزشک تان یک رژیم غذایی متعارف بگیرید.

اکثرا این تصور اشتباه در بین زنان باردار است که زن باردار چون دو جان دارد به غذای بیشتری احتیاج دارد.مطلقا این تصور اشتباه است. مخصوصا در طول دوره بارداری و بعد از زایمان این کار بی معنیست.
وزن متعارف و قابل قبولی که در دوره بارداری به زنان باردار اضافه می‌شود ۱۴ الی ۱۵ کیلو می‌باشد.بیشتر از این مقدار اضافه وزن است که برای سلامی‌تان ضرر دارد و لزومی‌هم ندارد.
افزایش اشتها در دوران بارداری کاملا مسئله طبیعیست. برای کنترل اشتها به جای اینکه یک وعده پرحجم بخورید میتوانید در چند وعده غذایی بخورید و وعده غذاییتان نباید چرب , پر کالری و پر شکر باشد.
با توجه به این امر که اشتها خانم باردار زیاد است غذای چرب باعث افزایش وزن خیلی سریع می‌شود چون در دوران بارداری جذب چربی نیز بالاست واز این رو باید بیشتر به مسئله سلامت مادر توجه کرد.

کاهش وزن بعد از زایمان
در ابتدا همانطور که در مطلب بالا گفتیم در دوران بارداری باید سعی کنید اضافه وزن غیرمتعارف نداشته باشد چون در غیر اینصورت باعث میشود مدت زمان بیشتری طول بکشد تا به اندام قبلی خود برسید و لاغری بعد از زایمان را سخت تر خواهید کرد.به هیچ وجه بعد از زایمان از رژیم‌های غذایی کاهش وزن تبعیت نکنید.شیردهی به نوزادتان باعث کاهش وزن شما خواهد شد.حتما اب فراوان بخورید.
حتی در میوه هم زیاده روی نکنید. یک سیب در روز هم کافیست.تمامی‌وعده‌های غذاییتان را بخورید و از هیچ کدام غافل نشوید. برای جلوگیری از ایجاد نفخ در نوزاد ترجیحا غذای کبابی میل کنید مخصوصا گوشت ، مرغ و ماهی کبابی که هم سالم است و هم نیاز‌های بدنتان را تامین میکند.

کاهش وزن زنان زائو
اگر نوزاد شما در ماه اول بعد از زایمان شیر شما را خورد شما آدم خوش شانسی هستید.چونکه شیردهی کالری سوز خوبی است.معمولا خانوم‌هایی که زایمان طبیعی داشته اند از خانوم‌هایی که سزارین کرده اند سریع تر وزن کم میکنند .خانوم‌های زائو خوردن اب کافی روزانه را هرگز فراموش نکنند.دسرها و شیرینی جات در ماه اول بعد از زایمان برای شما مشکل ساز خواهند بود چون زنان شیرده زیاد هوس شیرینی جات میکنند. دسر‌هایی را میل کنید که شیر دارند.
عده ای از پزشکان در این دوره قهوه توصیه میکنند که هم برای کنترل اشتها مفید است و هم نشاط آور می‌باشد.

اگر به دلیل مشکل خاصی پزشک تان قهوه را منع نکرده روزانه یک فنجان قهوه بنوشید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: