کد خبر: ۲۰۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 27
شیوع صرع در ایران علائم‌شناسی صرع، روش‌های تشخیصی، تصویربرداری صرع ، صرع در اطفال، درمان‌های دارویی و جراحی در صرع از جمله محورهای این سمپوزیوم بوده است که توسط اساتید مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت
شفاآنلاین>سلامت> فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی با اشاره به شایع‌ترین علل صرع در ایران گفت: صرع یکی از درمان‌پذیرترین بیماری‌های مغز و اعصاب به شمار می‌رود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر پرویز بهرامی دراتباط با برگزاری ششمین سمپوزیم بین‌المللی صرع اظهار داشت: این سمپوزیوم  به مدت ۳ روز در مرکز تحقیقات شفا و بیمارستان خاتم  برگزار و اساتید بین‌المللی از کشورهایی همچون آمریکا، آلمان و دانمارک در این سمپوزیوم حضور داشته و اساتید برجسته و مطرحی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی(medical) ایران نیز شرکت داشته اند.

فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی گفت: شیوع صرع در ایران علائم‌شناسی صرع، روش‌های تشخیصی، تصویربرداری صرع ، صرع در اطفال، درمان‌های دارویی و جراحی در صرع از جمله محورهای این سمپوزیوم بوده است که توسط اساتید مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی بیان داشت:‌ همچنین کارگاه‌هایی با عناوین صرع و هنر و کنترل ثبت نوار مغز طولانی همراه با فیلم برای تشخیص دقیق بیماری برگزار شد و ۱۵ پوستر ارائه و ۲۴ سخنرانی نیز داشته‌ایم.

فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار نفر مبتلا به صرع در ایران وجود دارد گفت:‌علائم صرع بستگی به نوع آن داشته و از خیرگی تا تشنج و حرکات یک سمت یا چهار اندام را شامل می‌شود.

بهرامی گفت: غش کردن صرفاً به معنای صرع نیست چرا که غش کردن می‌تواند منشأ قلبی داشته باشد و یا افت فشار و قندخون می‌تواند آن را سبب شود.

وی با بیان اینکه صرع یکی از درمان‌پذیرترین بیماری‌های مغز و اعصاب است گفت: ‌درمان صرع ابتدا به صورت تک‌دارویی بوده و بسته به نوع صرع دارد و در صورتی که تک‌دارویی جواب نداد و بیمار داروها را به موقع و در مدت مشخص شده مدام استفاده کرد ‌نتیجه نگرفت درمان چنددارویی پیشنهاد شده و اگر این مسئله نیز جواب نداد بیمار در گروه بررسی برای درمان جراحی قرار می‌گیرد.

فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی گفت: در دنیا ۵۰ میلیون نفر مبتلا به صرع هستند و آمار مبتلایان جدید آن ۴۰ تا ۱۹۰ نفر در میان هر ۱۰۰ هزار نفر است.همچنین علت شایع صرع در ایران ضربه‌های مغزی از تصادفات رانندگی، سوء مصرف موادمخدر،‌عفونت‌های(Infections) مغزی، اختلال  در کنترل قند و کلسیم خون،‌مشکلات ژنتیکی، سکته و تومورهای مغزی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: