کد خبر: ۲۰۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 27
در شامپوها معمولا مواد آنیونی و کاتیونی را طوری ترکیب می کنند که میزان چربی زدایی آنها فرق کند و برای انواع موهای خشک و معمولی استفاده شود

شفا آنلاین>سلامت>شامپوها زیاد نمی توانند در جلوگیری از ریزش مو <hair loss>موثر باشند اگر چه موادی که در شامپوها به کار می روند، می توانند مفید باشند ولی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر شیلا معصومی متخصص پوست و مو گفت:در شامپوها معمولا مواد آنیونی و کاتیونی را طوری ترکیب می کنند که میزان چربی زدایی آنها فرق کند و برای انواع موهای خشک و معمولی استفاده شود.

یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه افرادی که موهای چرب دارند، می توانند هر روز موهایشان را بشویند؛ توصیه کرد:این افراد باید تنها یک دست شامپو بزنند چون شامپو زدن مکرر به موها سبب می شود، موهای مرده ای که روی سر هستند زودتر از موعد مقرر بریزند. در صورتی که این موها می توانند تا ۳ ماه روی سر باقی بمانند و سپس ریخته شوند. در هر صورت این افراد باید سعی کنند از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنند تا چربی کف سرشان بهتر پاک شود.

وی در خصوص اینکه باید هرازگاهی افراد نوع شامپوهایشان را تغییر دهند؛ تصریح کرد:فرد باید ببیند چه نوع شامپویی با موهایش سازگار است، اگر شامپویی تمام انتظارات یک فرد را برآورده کند، دچار شوره سر نشود و موهایشان را خوش حالت نگه دارد، دیگر نیازی به تعویض شامپو نیست، مگر اینکه فردی به دلخواه بخواهد شامپویش را عوض کند.

دکتر معصومی تاکید کرد:به طور کلی عقیده بر این است که شامپوها زیاد نمی توانند در جلوگیری از ریزش مو موثر باشند اگر چه موادی که در شامپوها به کار می روند، می توانند مفید باشند ولی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و برای جلب توجه مشتریان از آنها استفاده می شود. مانند شامپوهای حاوی سیر و نعنا که بسیار کم اثر هستند.بهداشت نیوز
 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: