کد خبر: ۲۰۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 26
ماه آینده و همزمان با حضور رهبران جهان در نشست سازمان ملل از آنان درخواست خواهد شد تا نسبت به ریشه‌کن کردن بیماری سل تا ۲۰۳۰ و اختصاص ۱۳ میلیارد دلار در سال برای تحقق این هدف متعهد شده و روند کنونی را تغییر دهند
شفا آنلاین>سلامت>سل اولین بیماری کشنده جهان در میان بیماری‌های عفونی است اما توجهات جهانی به ایدز و ویروس HIV و عدم دریافت بودجه کافی، روند مقابله با این بیماری را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش شفا آنلاین:  ماه آینده و همزمان با حضور رهبران جهان در نشست سازمان ملل از آنان درخواست خواهد شد تا نسبت به ریشه‌کن کردن بیماری سل تا ۲۰۳۰ و اختصاص ۱۳ میلیارد دلار در سال برای تحقق این هدف متعهد شده و روند کنونی را تغییر دهند.

با این حال اختلاف بین آمریکا و آفریقای جنوبی می‌تواند اولین نشست تخصصی در مورد سل را که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود، تحت الشعاع قرار دهد.

همچنین "بیل گیتس" که با کمک‌های مالی خود اقدامات اساسی را جهت ارتقای سلامت عمومی در کشورهای فقیر انجام داده است در این نشست حضور خواهد داشت.

 سال گذشته سازمان بهداشت جهانی زنگ هشدار را به صدا درآورد و اعلام کرد: سل اولین بیماری عفونی<infectious disease> کشنده در جهان و نهمین عامل مرگ و میر است. همچنین در سال ۲۰۱۶ حدود ۱.۷ میلیون نفر از ۱۰.۴ میلیون فرد مبتلا به این بیماری مزمن ریوی جان خود را از دست دادند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: