کد خبر: ۲۰۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 25
از هر سه نفر در جهان یک نفر مواد الکلی مصرف می‌کند و هر سال ۶.۸ درصد از مردان و ۲.۲ درصد از زنان به دلیل مشکلات ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست می‌دهند
شفا آنلاین>سلامت>نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد که مصرف الکل سالانه در فوت ۲.۸ میلیون نفر در سراسر جهان نقش دارد.

به گزارش شفا آنلاین: محققان با بیان اینکه هر سال ۲.۸ میلیون انسان در جهان به دلیل الکل جان خود را از دست می‌دهند، اظهار داشتند: مصرف مواد الکلی به هر مقداری مضر<Harmful> است.


در ارزیابی جدیدی که روی صدها مطالعه بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ انجام گرفته مشخص شد: از هر سه نفر در جهان یک نفر مواد الکلی مصرف می‌کند و هر سال ۶.۸ درصد از مردان و ۲.۲ درصد از زنان به دلیل مشکلات ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست می‌دهند.

در سال ۲۰۱۶ در سراسر جهان مصرف مواد الکلی هفتمین عامل خطرزا در مرگ زود هنگام و معلولیت بوده است. همچنین در گروه سنی ۱۵ تا ۴۹ سال مصرف مواد الکلی عامل اصلی مرگ و میر و معلولیت بوده است. علاوه بر این، در این گروه سنی ابتلا به بیماری سل، تصادفات جاده‌ای و خودزنی از عوامل اصلی مرگ و میر ناشی از مصرف الکل بوده است.


 همچنین در میان افراد بالای ۵۰ سال، سرطان عامل اصلی مرگ و میرهای ناشی از مصرف الکل بوده که ۲۷ درصد موارد فوتی در زنان و ۱۹ درصد در مردان را شامل می‌شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار