کد خبر: ۲۰۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 24
بیمارستان چشم پزشکی بینا به عنوان اولین بیمارستان خصوصی چشم پزشکی در شرق کشور، همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید
شفاآنلاین>سلامت> همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر بهداشت در مشهد، از چند پروژه بهداشتی درمانی بهره‌برداری شد.

به گزارش شفاآنلاین، بیمارستان چشم پزشکی بینا به عنوان اولین بیمارستان خصوصی چشم پزشکی در شرق کشور، همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید. این بیمارستان نخستین بیمارستان چشم پزشکی خصوصی در شرق کشور است که در زمینی با زیربنای ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۷ طبقه و با سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

در این مرکز ۳۲ تخت، ۸ اتاق عمل جراحی و امکانات(Possibilities) درمانی در حد استانداردهای جهانی راه‌اندازی شده است.

در بیمارستان چشم پزشکی بینا مشهد، ۷ یونیت چشم‌پزشکی نصب و راه اندازی شده است و در مرحله نخست معاینه بیمار در این یونیت‌ها انجام و سپس بیمار جهت اقدامات تخصصی به پزشک متخصص ارجاع می شود.

ساخت بیمارستان بینا از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و  نخستین مرکز درمانی خصوصی مجهز چشم پزشکی در شمال شرق کشور و بعد از بیمارستان خاتم الانبیاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین بیمارستان چشم پزشکی در مشهد به شمار می‌رود.

 بیمارستان بینا از ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات به گردشگران سلامت به ویژه بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان برخوردار است.

بهره‌برداری از شش پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در مشهد

بنابر اعلام وبدا، همچنین با حضور وزیر بهداشت، شش پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در مناطق حاشیه و دیگر مناطق مشهد مقدس به بهره‌برداری رسید.

این پایگاه ها با مشارکت شهرداری مشهد و به منظور ارائه خدمات بهداشتی درمانی، اورژانس ۱۱۵ و ارائه خدمات سطح یک پزشکی در مناطق پایگاه سلامت توحید در جاده کلات، پایگاه سلامت حر واقع در جاده سرخس، پایگاه سلامت ولی عصر(عج) واقع در شهرک طرق، پایگاه سلامت اندیشه در بلوار اندیشه، پایگاه سلامت راستی در میدان مادر و پایگاه سلامت بوستان واقع در بلوار مجدیه به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح ها که به صورت ویدئو کنفرانس و متمرکز در پایگاه شهید راستی(میدان مادر) انجام شد، بیش از ۷۲ هزار نفر از ساکنان مناطق مختلف شهر مشهد تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفتند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری شهرداری مشهد در ایجاد پایگاه های سلامت اظهار داشت: برای ارتقای شاخص های سلامت، تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی باید مشارکت داشته باشند.

 دکتر محمد رضا دارابی با بیان اینکه امروزه بیماری های غیر واگیر  به دلیل تغییر در سبک زندگی در حال گسترش است،   گفت: وزارت بهداشت در بهترین شرایط تامین کننده ۲۵ درصد از سلامت جامعه است و برای ارتقای سلامت (Health)جامعه باید مردم و نهادها و سازمان ها مشارکت داشته باشند.

گفتنی است بر اساس تفاهم نامه ای که میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرداری مشهد در اردیبهشت ماه سال جاری امضا شد، فضای مورد نیاز به منظور راه اندازی پایگاه های چند منظوره سلامت از طریق شهرداری تامین شده است.

با مشارکت شهرداری مشهد، قرار است ۲۰ پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در مشهد راه اندازی شود. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: