امروزه به دلایل مختلف ازجمله تبلیغات گسترده در شبکههای اجتماعی متنوع، جراحیهای پلاستیک و عملهای زیبایی بهطور چشمگیری افزایش پیداکردهاند که البته همه آنها عاقبت خوشی را در پی نداشتهاند. محققان تحقیقاتی در این رابطه انجام دادند که نتایج آن نشان میدهند، اینترنت و شبکههایی چون یوتیوب محل مناسبی برای دریافت مشاورههای جراحیهای زیبایی نیستند.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>محققان معتقد هستند که شبکههای اجتماعی همچون یوتیوب محل مناسبی برای دریافت مشاورههای جراحیهای زیبایی و پلاستیک نخواهد بود چراکه افراد منتشرکننده این ویدئوها بیشتر به جهت بازاریابی دست به این فعالیتها میزنند و ممکن است اطلاعات غلطی را ارائه دهند.
به گزارش شفا آنلاین:امروزه به دلایل مختلف ازجمله تبلیغات گسترده در شبکههای اجتماعی متنوع، جراحیهای پلاستیک و عملهای زیبایی بهطور چشمگیری افزایش پیداکردهاند که البته همه آنها عاقبت خوشی را در پی نداشتهاند. محققان تحقیقاتی در این رابطه انجام دادند که نتایج آن نشان میدهند، اینترنت و شبکههایی چون یوتیوب محل مناسبی برای دریافت مشاورههای جراحیهای زیبایی نیستند. بر اساس ارزیابی محققان، افرادی که در شبکههای اجتماعی ازجمله یوتیوب، مشاوره ارائه میدهند ممکن است متخصص، بیمار یا اشخاص دیگری باشند. محققان معتقد هستند که یوتیوب منبع مناسبی برای دریافت مشاورههای جراحیهای پلاستیک و زیبایی نیست؛ چراکه بیشتر این مشاورهها گمراهکننده و نامناسب بوده و توسط افراد غیرمتخصص ارائه میشوند.
بر اساس ارزیابی محققان، افرادی که در شبکههای اجتماعی ازجمله یوتیوب، مشاوره ارائه میدهند ممکن است متخصص، بیمار یا اشخاص دیگری باشند. محققان معتقد هستند که یوتیوب منبع مناسبی برای دریافت مشاورههای جراحیهای پلاستیک و زیبایی نیست؛ چراکه بیشتر این مشاورهها گمراهکننده و نامناسب بوده و توسط افراد غیرمتخصص ارائه میشوند.
البته گروهی از ویدئوهای موجود، اینگونه نیستند برای نمونه پژوهشگران دانشکده پزشکی راتگرز نیوجرسی (Rutgers New Jersey) حدود ۲۴۰ ویدئو در مورد طیف وسیعی از اقدامات جراحیهای زیبایی شامل حجم دهنده لب، تزریقات زیرپوستی، عمل جراحی گوش، لب و بینی در یک سایت آپلود کرده و در اختیار مراجعهکنندگان قراردادند.
بوریس پاسکوور (Boris Paskhover) استادیار این دانشگاه در این رابطه اظهار داشت: «به نظر میرسد، ویدئوهایی جراحیهای زیبایی و پلاستیک که در این سایت منتشر میشوند، کمپینهای بازاریابی هستند و میتوان گفت ویدئوهایشان بهطور کامل آموزشی محسوب نمیشوند.»
پژوهشگران اعتقاددارند، افرادی که اینگونه ویدئوها را در رابطه با جراحیهای زیبایی و پلاستیک ارائه میدهند، متخصص، بیمار یا اشخاص دیگری هستند و درواقع معمولاً متخصصان مجاز به انتشار آنها دست نزدهاند. این موضوع حتی درباره منابع مجاز نیز صادق بوده و برای نمونه بر اساس بررسیهای محققان، ۹۴ مورد از ۲۴۰ ویدئوی تهیهشده توسط دانشگاه نیوجرسی، بدون هیچگونه تخصص پزشکی ارائهشدهاند و باید این موضوع را نیز در نظر داشت که حتی ممکن است ویدئوهایی که توسط متخصصان و جراحان معتبر منتشرشده نیز با نیت بازاریابی انجامشده باشند.
بر اساس گزارشهای پاسکوور و همکارانش، بیماران و پزشکانی که از ویدئوهای یوتیوب برای اهداف آموزشی و مشاورههای پزشکی استفاده میکنند باید در نظر داشته باشند در هنگام ارزیابی این ویدئوها، مشخصشده است که در برابر فواید و مزایای که این ویدئوها ارائه میدهند میتوانند اطلاعات غلطی را در اختیار مراجعهکنندگان نیز قرار دهند و شرایط حرفهای مشخصی نداشته باشد.
بهطورکلی میتوان گفت یوتیوب شبکهای برای بازاریابی است و بیشتر افرادی که در این شبکه، ویدئو منتشر میکنند، سعی درفروش چیزی دارند.
thehealthsite