کد خبر: ۲۰۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 20
افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند، بیماران دیابتی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند و خانم‌های بارداری که دچار افزایش شده‌اند، بیشتر مستعد ابتلا به زائده‌های پوستی هستند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه زائده‌های گوشتی پوست خطرناک نیست، تصریح کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به پزشک، نسبت به برداشت زائده‌ها اقدام کنند.

به گزارش شفا آنلاین:خلیل صداقت‌پیشه  درباره علت بروز اسکین‌تگ یا منگوله‌های پوستی، گفت: اسکین تگ به زائده‌های گوشتی پوست گفته می‌شود که به صورت یک خال برجسته، روی پوست ظاهر می‌شود.

این متخصص پوست و مو افزود: در بیشتر موارد این خال‌ها بسیار ریز هستند که گاه برجسته و گاه به پوست چسبیده‌اند. اسکین‌ تگ‌ها بیشتر در نواحی چین‌دار پوست مانند نواحی گردن، زیر بغل و ران بروز می‌یابد، اما در برخی موارد روی کمر و پشت نیز دیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه ژنتیک مهم‌ترین عامل بروز این زائده‌های گوشتی است، یادآور شد: افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند، بیماران دیابتی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند و خانم‌های بارداری که دچار افزایش شده‌اند، بیشتر مستعد ابتلا به زائده‌های پوستی هستند.


صداقت‌‌پیشه خاطرنشان کرد: در برخی موارد مردم این زائدهای پوستی<Skin remnants> را زگیل تصور می‌کنند؛ زیرا به لحاظ ظاهری بسیار شبیه زگیل است.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه زائد‌های گوشتی پوست خطری برای افراد به همراه ندارد، افزود: زائدهای پوستی برخلاف زگیل، عفونی نیستند به‌همین دلیل برداشت آن، هیچ خطری برای افراد به همراه ندارد.

وی تصریح کرد: افرادی که قصد حذف زائد‌های گوشتی پوست را دارند، ابتدا باید به پزشک مراجعه و در یک محیط استریل نسبت به برداشت آن از طریق لیزر، سوزاندن، فریز یا جراحی اقدام کنند.

صداقت‌پیشه با بیان اینکه به افراد تأکید می‌شود از خوددرمانی برای برداشت زائد‌های گوشتی پوست خودداری کنند، اضافه کرد: دستکاری و انجام هر اقدامی در محیط غیراستریل خطر عفونت را در پی دارد.آنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: